מרכז למחקר וטיפול תרופתי בילדים

(0)
לדרג

בית הספר לרוקחות של האוניברסיטה העברית מקים מרכז חדש למחקר רוקחי וטיפול תרופתי בילדים. יעמוד בראשו פרופ' שמעון בניטה. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

בית-הספר לרוקחות של האוניברסיטה העברית בירושלים מקים מרכז חדש למחקר רוקחי וטיפול תרופתי בילדים. להקמת המרכז גויסו כבר חצי מיליון דולר, ויעמוד בראשו פרופ' שמעון בניטה, מי שעד כה שימש כמנהל בית הספר לרוקחות.

"אנשים לא מבינים עד הסוף את החשיבות שבטיפול תרופתי מיוחד בילדים", אומר פרופ' בניטה, "יש מחלות קשות מאוד הפוגעות בילדים כמו סיסטיק פיברוזיס וניוון שרירים, אשר אין להם מרפא. המחקר שלנו אומנם לא יעסוק במציאת תרופות למחלות אלה, אבל הוא כן יחקור את הדרך שבה ניתנות תרופות להקלה על החולים במחלות אלה".

פרופ' בניטה מוסיף כי יש תרופות שניתנות לטיפול במחלות אלה הניתנות, אבל יש בעיה עם העברתן באמצעות זריקה אל תוך השריר של הילדים. "אלו בעיות שניתן יהיה לפתור רק במחקר אשר מפנה את כל משאביו אל הטיפול המיוחד שיש לתת לילדים.

המרכז החדש מצטרף אל שלושה מרכזים אחרים בעולם העוסקים בהתאמה של פורמולציות של תרופות לילדים, האחד בבוסטון, השני בבריטניה והשלישי בהיידלברג שבגרמניה. הייחוד של המכון באוניברסיטה העברית הוא עיסוק בתחומים אחרים.

סך הכל, המכון מגדיר שלוש מטרות עיקריות: הראשונה היא לתקוף מחלות, בעיקר גנטיות, ללא מרפא. המטרה השנייה היא לבנות מודלים חדשים לניסוי תרופות לילדים אשר יעשו שימוש בבעלי חיים, ולא יהיה צורך לערוך ניסויים קליניים בילדים כפי שקורה היום.

המטרה השלישית תהיה לסנתז מולקולות שיתאימו מראש לילדים. מדובר בתחום שלא נעשה בו מחקר בכלל משום שאינו כלכלי. המטרה היא לערוך מחקרים דוקא בנושא זה אשר יכוונו אל מחלות כמו השמנת יתר ויתר לחץ דם, שכיום יותר ויותר ילדים סובלים מזה.

בואו לדבר על זה בפורום תרופות ורוקחות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום