מה מעלה הסיכון לקרישי דם?

(0)
לדרג

מחקר חדש: לידת עובר מת ולידה מוקדמת, עלולות להביא לעלייה בסיכון להופעת קרישי דם בוורידים בנשים לאחר לידה. גם ניתוח קיסרי, דימום וזיהומים משפיעים

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו במהדורת אפריל של כתב העת Blood, עולה כי לידת עובר מת ולידה מוקדמת עלולות להביא לעלייה בסיכון להופעת קרישי דם בוורידים בנשים לאחר לידה.

החוקרים מדווחים כי לאחר שלקחו בחשבון את גיל האם, מדד מסת הגוף, הרגלי עישון ומספר לידות קודמות - הם זיהו קשר בין לידת עובר מת ובין עלייה של פי שישה בסיכון לקרישי דם בוורידים.

גורמים נוספים הקשורים בהריון ולוו בסיכון מוגבר לאחר הלידה, כללו ניתוח קיסרי (עלייה של פי שניים בסיכון), שלוש לידות קודמות או יותר (עלייה של פי שניים בסיכון), דימום במהלך ההריון (עלייה של כמעט פי שלושה בסיכון) וזיהומים בדרכי השתן (עליה של כמעט פי שניים בסיכון).

למרות שזוהה קשר בין סוכרת הריונית ובין סיכון מוגבר לקרישי דם בוורידים, לא זוהה קשר דומה עם יתר לחץ דם. השמנת-יתר נקשרה עם עלייה של כמעט פי ארבע בסיכון לקרישי דם ורידיים. חשוב לציין כי גם מחלות רקע מסוימות נקשרו עם הופעת קרישי דם בורידים.

החוקרים מאמינים כי ישנה חשיבות רבה לקשר בין לידת מת ולידות מוקדמות ובין תרומבואמבוליזם ורידי. נושא זה אינו זוכה כיום לייצוג הולם בהנחיות להערכת הסיכון לתרומבואמבוליזם ורידי.

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה - הלל יפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום