נגיף קדחת מערב הנילוס חוזר

(0)
לדרג

משרד הבריאות הודיע כי החל מחודש מאי דווח על ארבעה מקרים של קדחת מערב הנילוס בישראל, וקורא לציבור לנקוט אמצעים כנגד עקיצות יתושים

מאת: מערכת zap doctors

משרד הבריאות הודיע כי החלה פעילות נגיף קדחת מערב הנילוס לקיץ 2013. החל מחודש מאי 2013 דווח על ארבעה מקרים של קדחת מערב הנילוס בישראל, 1 מאובחן ו-3 משוערים. ב-2012 דווח למשרד הבריאות על 101 חולים.

משרד הבריאות ממליץ לציבור לנקוט אמצעים למניעת עקיצות יתושים, כגון: שימוש בתכשירים דוחי יתושים, רשתות לחלונות ולבוש מתאים. מומלץ לדווח לרשות המקומית על מטרדי יתושים ומאגרי מים בהקדם האפשרי.

קדחת מערב הנילוס (West Nile Fever) היא מחלה הנגרמת על ידי נגיף קדחת מערב הנילוס (קמ"ה), ומועברת לבני אדם ולבעלי חיים שונים על ידי עקיצת יתוש, שניזון מעופות נגועים. בארץ המחלה מועברת בעיקר על ידי יתושים.

בדרך כלל מדובר במחלה קלה, דמוית שפעת, אשר חולפת מאליה. סימניה הם חום, כאבי ראש, חולשה, כאבי פרקים ושרירים דלקת בלחמית העין, פריחה ולעיתים בחילות ושלשולים. אם כי בכ-10 אחוז מהמקרים מדובר במחלה קשה, עם סימנים נוירולוגיים המתאימים לדלקת עצבה או דלקת מח חדה. תקופת הדגירה במרבית המקרים היא 7 עד 14 ימים.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום