איזו דיאטה משפרת סיכויי הפרייה?

(0)
לדרג

ממחקר חדש עולה כי דיאטה המבוססת על הפחתת פחמימות והגדלת צריכת חלבונים, משפרת משמעותית את סיכויי ההפרייה והלידה בנשים שעברו הפריה חוץ גופית

מאת: מערכת zap doctors

הפחתת צריכת פחמימות והגדלת צריכת חלבונים בדיאטה עשויים להביא לשיפור משמעותי בסיכויי ההפריה והלידה בנשים לאחר הפריה חוץ גופית, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שהוצגו במהלך הכנס השנתי ה-61 של ה-American Congress of Obstetricians and Gynecologists.

לדברי החוקרים, דיאטה עתירת פחמימות יוצרת סביבת עוינת לביצית עוד לפני ההפריה או ההשרשה. ביציות ועוברים אינם צפויים להסתדר היטב בסביבה עתירת סוכר, ועם הפחתת פחמימות והגדלת חלבונים, דואגים כי הביצית תהיה בסביבה טובה ובריאה.

מדגם המחקר כלל 120 נשים, בגילאי 36-37 שנים, שהשלימו יומן בן שלושה ימים. מהנתונים עולה כי בחלק מהנשים, הדיאטה היומית כללה 60-70% פחמימות (שיבולת שועל לארוחת בוקר, בייגל לארוחת צהריים, פסטה לארוחת ערב) וללא חלבונים.

החוקרים ממליצים לכל הנשים תחת טיפול IVF להפחית את צריכת הפחמימות ולהגדיל את צריכת החלבונים. אין הגבלה קלורית, אך עליהן להקפיד על תזונה בה החלבונים מהווים למעלה מ-25% מהדיאטה. מדובר בתכנית תזונתית, שלא בהכרח תביא לירידה במשקל. יחד עם זאת, הם קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא, במטרה למצוא מענה לשאלות רבות שעוד נותרו פתוחות.

בואו לדבר על זה בפורום פוריות והפריה חוץ גופית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום