למה שפעת בהריון כה מסוכנת?

(0)
לדרג

ממחקר חדש עולה כי יש קשר בין הדבקה בנגיף שפעת במהלך ההריון, לבין הופעה של הפרעה דו קוטבית מאוחר יותר בחיי הצאצא. אם כי חיסון נגד שפעת גם מלווה בסיכונים

מאת: ד"ר עמית עקירוב

במאמר שפורסם במהלך חודש מאי בכתב העתJAMA Psychiatry, מדווחים על מחקר חדש ממנו עולה כי הדבקה בנגיף שפעת במהלך ההריון מלווה בעלייה של פי ארבעה בסיכון להופעת הפרעה דו-קוטבית בשלב מאוחר בחיי הצאצא.

החוקרים ערכו ברשומות הרפואיות של נשים בחיפוש אחר אבחנת שפעת מהתקופה שלפני מחזור הווסת האחרון ועד למועד הלידה, ואספו גם מידע מהרשומות הרפואיות של הבנים והבנות. של הצאצאים.

המחקר התבסס על 92 נשים עם הפרעה דו-קוטבית ועל 722 ביקורות תואמות, ללא הפרעה פסיכיאטרית. הסיכוי להפרעה דו-קוטבית היה גבוה פי 3.82 בצאצאים לאימהות שנדבקו בשפעת במהלך ההריון, בהשוואה לצאצאים לאימהות שלא נחשפו לנגיף ברחם.

הקשר נותר משמעותי לאחר תקנון לגיל האם, מוצא, רמת השכלה והפרעות פסיכיאטריות, כמו גם גיל ההריון. בנוסף, מניתוח משני לא עלה קשר בין הפרעה דו-קוטבית ובין זיהום נגיפי בדרכי הנשימה של האם, פרט לשפעת.

החוקרים מציינים כי בנשים שנדבקו בשפעת במהלך ההריון תועדה שכיחות גבוהה יותר של היסטוריה של הפרעות פסיכיאטריות. יחד עם זאת, הם אינם ממליצים על חיסון כנגד שפעת במהלך ההריון מאחר והחיסון מעורר תגובה חיסונית, והם משערים כי התגובה החיסונית לשפעת מעוררת סדרת אירועים המובילה לשינוי בהתפתחות מוח העובר ולהפרעה דו-קוטבית.

לדידם, התועלת של החיסון לשפעת במהלך ההריון עולה על הנזק, ואין עדויות בספרות הרפואית אודות נזק לעובר, אך לא ניתן לשלול אפשרות של נזק בעקבות החיסון.

בואו לדבר על זה בפורום הריון בסיכון גבוה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום