דו"ח: הבדיקות למוות מוחי אמינות

(0)
לדרג

דו"ח שהוגש למנכ"ל משרד הבריאות קובע כי הבדיקות לקביעת מוות מוחי בישראל נעשות בצורה אמינה ומדוקדקת. פרופ' גמזו: "זו הזדמנות לקרוא לציבור לתרום איברים"

מאת: מערכת zap doctors

דו"ח שהוגש למנכ"ל משרד הבריאות קובע כי הבדיקות לצורך קביעת מוות מוחי נעשות בצורה אמינה ומדוקדקת, והצוותים הרפואיים פועלים בהתאם לחוק והרבנות הראשית, למעט חסרים טכניים ברישומים אחדים, והיעדר פרוט תוצאות של בדיקה מסוימת או שם המפענח ומומחיותו.

הבקרה על הדו"חות לקביעת מוות מוחי נשימתי בבתי החולים החלה בנובמבר 2011, בהתאם להוראות חוק מוות מוחי נשימתי 2008. דו"ח הועדה מבוסס על כ-150 מקרים בהם קבעו הצוותים הרפואיים את מותו המוחי של אדם.

תהליך הבקרה נעשה כך שלאחר כל קביעת מוות מוחי נשימתי בבתי החולים נשלחים הדו"חות המתאימים למשרד הבריאות, ומועברים לצוותים אשר מבצעים את הבקרה. את הבקרות מבצעים ארבעה רופאים בכירים, כאשר כל מקרה נבדק על ידי צוות של שני רופאים, בו כל רופא בוחן את התיק בנפרד ובאופן בלתי תלוי בחברו. מבצעי הבקרה בפועל היו פרופ' אברהם שטיינברג, פרופ' אבינעם רכס, ד"ר זאב פלדמן וד"ר יובל לאונוב.

"הצטרפו למעגל התורמים"

פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל המשרד: "חדשות לבקרים נשמעת טענה כי רופאים ממהרים לקבוע מוות מוחי לצורך השתלת איברים, דבר שיצר חוסר אמון במערכת הרפואית, וציבור מסוים בחברה הישראלית נמנע מלתת הסכמתו לתרומת אברים.

לא נזקקתי לממצאי הדו"ח לדעת כי אין שחר לטענות אלו, אלא שעתה ברור לכלל הציבור כי קביעת מוות מוחי במדינת ישראל נעשית בהתאם לדרישות החוק והכרעת הרבנות הראשית לישראל, זאת ההזדמנות לקרוא לציבור בכללותו להצטרף למעגל התורמים, ובכך לקיים מצווה נעלה של הצלת חיים".

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום