פצוע סורי מטופל בישראל

(0)
לדרג

הפצוע הועבר לטיפול במרכז הרפואי זיו כשלבגדיו מוצמד פתק מרופא סורי בבקשה לסיוע רפואי. ד"ר עמרם הדרי: הפצוע נותח ומאושפז בטיפול נמרץ

מאת: מערכת zap doctors

פצוע סורי שהועבר על ידי צה"ל לטיפול במרכז הרפואי זיו בצפת הגיע כאשר לבגדיו מוצמד פתק בכתב יד בערבית עם תיאור מצבו והטיפול אותו קיבל. על פי הכתוב בפתק, הפצוע טופל במשך יומיים בבית חולים בסוריה, טרם הועבר לישראל. זהו הפצוע הסורי הראשון המועבר למרכז הרפואי זיו לאחר שקיבל טיפול רפואי ראשוני בסוריה. עד כה הועברו לבית החולים 20 פצועים ממלחמת האזרחים.

בתחתית הפתק רשם הרופא הסורי את רשימת התרופות בהן טופל הפצוע וחתם בשמו.

ד"ר אוסקר אמבון, מנהל המרכז הרפואי זיו אומר, כי על פי הדיווח שהועבר לבית החולים, הפצוע היה במצב קשה מאוד ולאחר שטופל במשך יומיים בבית חולים בסוריה, הועבר לידי כוחות האו"ם שהעבירו אותו לידי צה"ל להמשך טיפול בישראל.

ד"ר עמרם הדרי, מנהל יחידת הטראומה במרכז הרפואי זיו, אשר היה שותף לטיפול בפצוע אומר, כי הניתוח אותו עבר הפצוע בסוריה היה ניתוח "בקרת נזקים" שנועד להציל את חייו. "הניתוח שבוצע בפצוע בסוריה היה בסיסי. איני יודע מה האמצעים שעמדו לרשות הרופאים שטיפלו בו, אך כנראה שהניתוח הציל את חייו. הפצוע הגיע אלינו במצב קשה ועבר ניתוח חוזר בו בוצעה הטריית הפצע בכבד, תפירת הסרעפת וניקוז חלל החזה. לאחר הניתוח הועבר הפצוע להמשך טיפול ביחידה לטיפול נמרץ כללי" אמר ד"ר הדרי.

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום