מקרה ייחודי של תסמונת קושינג בישראל

(0)
לדרג

המכון האנדוקריני בבני ציון זכה בפרס הפוסטר הקליני המצטיין בכנס השנתי של האגודה הישראלית לאנדוקרינולוגיה, לאחר שהציג מקרה של מטופלת עם תסמונת קושינג

מאת: מערכת zap doctors

המכון האנדוקריני במרכז הרפואי "בני ציון" זכה בפרס הפוסטר הקליני המצטיין בכנס השנתי של האגודה הישראלית לאנדוקרינולוגיה, לאחר שהציג מקרה של מטופלת שהגיעה עם גידול ממאיר בקיבה. הגידול הפריש הורמון שגרם לתסמונת נדירה הנקראת תסמונת "קושינג" שהתבטאה בשיעור יתר, בעליה במשקל, בבצקות בגפיים ובהתכהות העור.

מנהלת המכון האנדוקריני במרכז הרפואי "בני ציון", ד"ר כרמלה שכנר, ציינה כי לנוכח העובדה שתוצאות בדיקות המעבדה שבוצעו בארץ, לא תאמו את מצבה הרפואי של המטופלת, הוחלט לשלוח את הבדיקות לבחינה נוספת במכון באנגליה, שבו משתמשים בשיטת בדיקה ייחודית שלא מבוצעת בארץ.

לדבריה של ד"ר שכנר, "תוצאות הבדיקה שהגיעו מהמכון באנגליה אכן היו שונות, והפעם תאמו את מצבה של המטופלת. ולאחר קבלתן בוצעו מספר שיטות בדיקה ייחודיות, שגילו את מקור הסתירה בין תוצאות המעבדה בארץ לתוצאות המעבדה מאנגליה.

"על ידי הצגת המקרה הצלחנו להציג בפני הרופאים שהשתתפו בכנס האגודה, את השימוש בשיטות המאפשרות בדיקת דיוק של תוצאות מעבדה בחולים עם תסמונת "קושינג", אמרה שכנר.

בואו לדבר על זה בפורום אנדוקרינולוגיה וסוכרת מבוגרים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום