מדיטציה מועילה לפוסט טראומה

(0)
לדרג

מחקר חדש שבדק יוצאי צבא שסבלו מתסמונת דחק בתר-חבלתית, מצא כי תרגילי קשיבות הכוללים מדיטציה, מתיחות וקבלה רגשית בהחלט עשויים לסייע לסובלים

מאת: מערכת zap doctors

תרגילי קשיבות (Mindfulness), הכוללים מדיטציה, מתיחות וקבלה רגשית, עשויים לסייע בהפחתת תסמיני תסמונת דחק בתר-חבלתית(PTSD או Posttraumatic Stress Disorder), כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Depression and Anxiety.

החוקרים למעשה ביקשו במחקרם לבחון את הישימות, הקבלה והתוצאות הקליניות של התערבות MBCT קבוצתית ביוצאי צבא עם תסמונת דחק בתר-חבלתית על-רקע מלחמות, שנמשכה למעלה מעשר שנים.

מהמחקר עלה כי בקרב 73% מאלו שעברו שמונה שבועות טיפול MBCT (Mindfulness-Based Cognitive Therapy) חלה ירידה משמעותית בסך תסמיני התסמונת, בהשוואה ל-33% מאלו שקיבלו טיפול סטנדרטי. בקבוצת ההתערבות נרשמה גם ירידה משמעותית בתסמיני הימנעות ואדישות לסביבה.

החוקרים מאמינים כי ההתערבות עשויה להתאים לאוכלוסיות אחרות של חולים הסובלים מהתסמונת, בעיקר לאור מחקר קודם שמצא כי ההתערבות עשויה להפחית את הדחק במספר קטגוריות שונות של חולים שנחשפו למצבי טראומה.

החוקרים כתבו בסיכוםכי התוצאות סך הכל מבטיחות עבור אלו הסובלים מתסמיני תסמונת דחק בתר-חבלתית. עדיין, הם קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא.

בואו לדבר על זה בפורום דיכאון וכאב.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום