"שמשרד הבריאות יתמקד ברגולציה"

(0)
לדרג

שרת הבריאות ביקרה במרכז וולפסון, ושמעה מד"ר יצחק ברלוביץ את דעתו על הבעיות ברפואה הציבורית: "צריך לשחרר את המשרד מתפקידיו כספק וכמבטח"

מאת: מערכת zap doctors

"חדר המיון שלנו קטן על צרכיו, נדרשת עבודת הרחבה והוספת עמדות. במהלך שלושת החודשים הקרובים חדר המיון גם יעבור תהליך של מיחשוב", כך אמר ד"ר יצחק ברלוביץ, מנהל המרכז הרפואי וולפסון, לשרת הבריאות יעל גרמן, במהלך ביקור ללא הודעה מוקדמת שערכה במרכז הרפואי.

"אילו המרכז הרפואי וולפסון היה מקבל תשלום מלא מקופות החולים, ללא מתן הנחות, לא היה צורך בכך שמשרד הבריאות יעניק סבסוד", הוסיף ברלוביץ וציין גם שבית החולים בניהולו משרת את האוכלוסייה הקשישה ביותר בישראל.

לקראת הוועדה שתקים שרת הבריאות ביום ראשון הקרוב, היא שאלה את ד"ר ברלוביץ אילו נושאים דורשים טיפול בעיניו. תשובתו נחלקה לשלושה חלקים עיקריים. "קודם כן, יש לבטל לאלתר את ההשתתפות העצמית ברכישת תרופות לרפואה מונעת שניינית. אין לזה כל היגיון בריאותי או כלכלי.אותם אנשים שנאלצים לחסוך בתרופות, מגיעים במצב חמור לבתי החולים. צריך לעודד אותם לנטול תרופות ולא לעשות ההיפך ולמנוע מהם אותן".

הדבר השני שדורש טיפול הוא ניהול כוח האדם במערכת הבריאות בצורה יעילה יותר, ולאפשר לרופאים ולאחיות לעסוק במטלות החשובות שלהם, כאשר את שאר המטלות מבצעים עוזרי רופאים ואחיות, מזכירות, לוקחי דמים ועוד.

בנוסף, חשוב לאפשר למשרד הבריאות להתמקד בתפקיד שלו כרגולטור ולשחרר אותו מתפקידיו הנוספים כספק שירותים וכמבטח. לא ייתכן שהמשרד יכבוש את שלושת הכובעים האלה בו-זמנית", סיכם ברלוביץ.

בואו לדבר על זה בפורום רפואה דחופה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום