תינוקות פולטים לא זקוקים לתרופות

(0)
לדרג

שני שליש מהתינוקות הבריאים פולטים באופן קבוע, אבל ברוב המקרים אין מקום לטיפול תרופתי, אלא רק לשינוי באורחות החיים, זאת בניגוד למקרים של GERD

מאת: ד"ר עמית עקירוב

במאמר חדש שפורסם במהדורת אפריל של כתב העת Pediatrics, מסבירים מומחים כי שני שליש מהתינוקות הבריאים פולטים בשל הפיזיולוגיה, ואין מקום לטיפול תרופתי במקרים אלו, אלא לשינויים מתונים באורחות החיים. המאמר מגיע על רקע עלייה מתמשכת בשיעור המרשמים שאינם הולמים לטיפול בתרופות ממשפחת PPI (Proton Pump Inhibitor) בילדים.

אם כי חשוב כי רופאים יבחינו בין פליטה אופיינית ובין הפרעה הנקראת GERD, בה ההקאה מלווה בתסמינים דוגמת אי-שקט, ירידה במשקל, סירוב לאכול, שיעול, או צפצופים. הפרעה כזאת כן דורשת טיפול תרופתי. כמו כן, בתינוקות עם הישנות ריגורגיטציה ללא סיבוכים, חשוב לזהות ריפלוקס פיזיולוגי, שאינו כואב ואינו פוגע בגדילה. במצב זה, על רופאי הילדים להתמקד בבדיקות מינימאליות וטיפול שמרני.

עורכי ההנחיות החדשות מעודדים רופאי ילדים לעקוב אחר ההנחיות התומכות בגישות שמרניות יותר במרבית התינוקות, עם שמירת האפשרות למתן טיפול אגרסיבי יותר, כולל התערבות ניתוחית, בילדים עם תסמינים עמידים לטיפול, או כמובן בסיכון לסיבוכים מסכני-חיים.

בואו לדבר על זה בפורום גזים ובעיות עיכול אצל תינוקות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום