דיכאון מגביר הסיכון לאירוע מוחי

(0)
לדרג

מחקר חדש שבדק נשים בגיל העמידה, מצא כי דיכאון מלווה בסיכון גבוה יותר מכפליים לאירועים מוחיים, אם כי הוא עדיין אינו גורם סיכון מוכר

מאת: מערכת zap doctors

דיכאון בנשים בגיל העמידה מלווה בסיכון גבוה יותר מכפליים לאירועים מוחיים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו במהדורת מאי של כתב העת Stroke.

לדברי החוקרים, מאחר וגורמי סיכון מסורתיים, דוגמת סוכרת ויתר לחץ דם, מספקים הסבר רק לחלק מהקשר, הם הניחו כי מנגנונים ביולוגיים עשויים גם לשחק תפקיד. המדגם שלהם כלל
כ-10,000 משתתפים, בגיל ממוצע של 52.5 שנים.

במהלך המעקב, הנשים נשאלו אם אובחנו או קיבלו טיפול לאירועים מוחיים במהלך שלוש השנים האחרונות וכן נאספו נתונים אודות מקרי תמותה וגורמי תמותה. החוקרים קבעו כי שכיחות דיכאון נעה סביב 25.1%.

כמו כן, הם זיהו 177 נשים עם אירוע מוחי ראשון בחייהן, 5 מהם היו אירועים פטאליים. מבין אלו, 143 נשים נכללו בניתוח הנתונים, שמצא קשר בין דיכאון ובין עלייה של למעלה מפי שתיים בסיכון לאירועים מוחיים. הקשר נחלש מעט, אך נותר מובהק סטטיסטית, לאחר תקנון לגיל, מצב סוציו-אקונומי, אורח חיים וגורמי סיכון פיזיולוגיים לאירועים מוחיים.

ממצאי המחקר מדגישים את חשיבות זיהוי דיכאון כגורם סיכון הפיך לאירועים מוחיים. עם זאת, החוקרים מדגישים כי לרוע המזל, דיכאון אינו גורם סיכון מוכר לאירועים מוחיים ואינו מוזכר בהנחיות המרכזיות בנושא.

בואו לדבר על זה בפורום דיכאון - אבחון וטיפול.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום