סרטן גורם גם לסיבוכי לידה

(0)
לדרג

מחקר ישראלי חדש בראשות ד"ר ניר פילר, שזכה באות הצטיינות יוקרתי, מצא כי נשים שלקו בסרטן נמצאות בסיכון גבוה לסיבוכי הריון ולידה

מאת: מערכת zap doctors

עליית גיל הילודה, בשילוב התקדמות בגילוי ובטיפול במחלת הסרטן, הובילו לעלייה בשכיחות מקרים של נשים עם סרטן בגיל הפוריות המגיעות ללדת. כך מציג מחקרו החדש של ד"ר ניר פילר, מתמחה שנה א' מהמכון האונקולוגי במרכז הרפואי שיבא.

לפי המחקר, שניתח נתונים של 6.7 מיליון נשים בארצות הברית, נשים אלו נמצאות בסיכון גבוה לסיבוכי הריון ולידה, כולל פקקת וורידית, לידה מוקדמת, כריתת רחם ושחלות, דמם מסיבי ואף עלייה בשיעורי התמותה של העובר והאם. המחקר זכה באות הצטיינות יוקרתי, The Merit Award מטעם American Society of Clinical Oncology.

"אבחנת סרטן אינה רשומה כיום בתוך סל המצבים שמכניסים הריון לסיכון גבוה. על סמך הנתונים שאספנו, נראה כי יש מקום להכניסה ולטפל בנשים אלה במעקב הדוק ובדיקות תקופתיות תכופות. מודעות בציבור לסיבוכים אפשריים של אבחנת סרטן והריון תתרום למניעתם", אמר פילר.

סרטן בזמן הריון איננו שכיח ונצפה ב- 1-2 נשים לכל 1,000. שכיחות זו צפויה לעלות ככל שיכולת ההדמייה והגילוי המוקדם משתכללת וגיל הילודה עולה. מעקב במסגרת יחידות מתאימות צפוי להוביל לירידה בתחלואה ובסיבוכים הנלווים.

ד"ר לורנס מצוות המחקר מוסיף: "מרבית הנשים, כולל אלה שהחלימו מסרטן, מעוניינות להביא ילדים לעולם. ידוע שמחלת הסרטן והטיפול בה עלול להשפיע על פוריות, אולם עד היום ידוע מעט מאוד על השפעת המחלה על השלב האחרון של התהליך- הלידה. עבודתנו היא המחקר הגדול הראשון בנושא. אנו מקווים כי העבודה תביא לידיעת הרופאים את הסיבוכים האפשריים אצל חולת סרטן המגיעה לחדר לידה ובכך תביא להפחתת הסיכונים".

בואו לדבר על זה בפורום הריון בסיכון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום