מריחואנה מגנה מפני נזק מוחי

(0)
לדרג

מחקר חדש של בית הספר לרפואה באוניברסיטת תל אביב, גילה כי מינון נמוך של מריחואנה עשוי להגן מפני נזק מוחי ומפני התפתחות של נזק לבבי

מאת: מערכת zap doctors

חוקרים מבית-הספר לרפואה באוניברסיטת תל אביב מצאו כי מינון נמוך מאוד של החומר הפעיל במריחואנה יכול להגן על תאי המוח לפני ואחרי פגיעה מוחית, וכן יכול גם להגן מפני התפתחות של נזק לבבי. המחקר התפרסם בכתב העת המדעי Experimental Brain Research.

בעשור האחרון נערכו מחקרים רבים על איכויותיה של המריחואנה כחומר טיפולי. כידוע, הקנביס הרפואי משמש להקלת סבלם של אנשים עם מחלות קשות, כולל סרטן והפרעה פוסט-טראומטית, ומסייע להם להתמודד עם כאבים, נדודי שינה, היעדר תיאבון ותסמינים אחרים.

פרופ' יוסף סרנה, מי שאחראי על המחקר יחד עם פרופ' עדית הוכהאוזר ממכון פלזנשטיין, מרכז רפואי רבין, גילה למעשה שמינון מזערי של THC, המרכיב הפסיכו-אקטיבי במריחואנה, מגן על המוח מפני נזק קוגניטיבי ארוך טווח, בדרגות שונות, שעלול להיגרם בעקבות היעדר אספקת חמצן, התקפים שונים או שימוש בסמים.

במחקרים קודמים נהגו חוקרים להזריק מינון גבוה של THC בתוך פרק זמן קצר מאוד: עד 4 שעות לפני או אחרי הפגיעה במוח. מחקרו הנוכחי של פרופ' סרנה מראה כי מינון זעיר של THC - הקטן פי 1,000 מהכמות המצויה בסיגריית מריחואנה רגילה שמוזרק לעכברים למנוע את התפתחות הנזק.

לדבריו, הטיפול במינון הזעיר מפעיל גורמי הגנה במוח כולל יצירה מוגברת של גורמי גידול עצביים המגנים על תאי עצב במוח ומשמרים את היכולות הקוגניטיביות לאורך זמן. "מדובר בטיפול שעשוי להיות יעיל ובטוח במקרים רבים של פגיעה מוחית גם בבני אדם", הוא אומר.

"לטיפול שלנו יש כמה יתרונות חשובים," מסכם פרופ' סרנה. "ראשית מדובר בחלון זמן ארוך, שמאפשר לטפל בפגיעה לאחר שהתרחשה, וגם למנוע פגיעה שעלולה להתרחש בעתיד. בנוסף, בשל המינון הנמוך, השיטה בטוחה לשימוש גם כטיפול מונע לאורך זמן, במצבים כרוניים שונים".

בואו לדבר על זה בפורום נוירולוגיה ושבץ מוחי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום