דיאטה ים תיכונית טובה לכליות

(0)
לדרג

ממחקר חדש שנערך בשבדיה בקרב גברים מבוגרים, עולה כי דיאטה ים תיכונית מלווה בתפקוד כלייתי טוב יותר בקרב חולים במחלת כליות כרונית

מאת: מערכת zap doctors

מתוצאות מחקר חדש שהוצגו בכנס מטעםEuropean Renal Association-European Dialysis and Transplant Association, עולה כי דיאטה ים תיכונית מלווה בתפקוד כלייתי טוב יותר בחולים עם מחלת כליות כרונית.

החוקרים עקבו אחר 1,110 גברים שבדים בגילאי 70 הלוקים במחלת כליות כרונית. הם התבססו על יומנים שבועיים לחישוב מדד Mediterranean Diet Score, וסיווגו את החולים לקבוצת היענות נמוכה, בינונית וגבוהה לדיאטה.

מהתוצאות עולה כי בקבוצת המשתתפים עם היענות גבוהה לדיאטה, נרשמה ירידה של 42% בסיכוי למחלת כליות, בהשוואה לקבוצת המשתתפים עם היענות נמוכה. חשוב לציין כי מבין החולים עם מחלת כליות כרונית, 33% חולים הלכו לעולמם במהלך תקופת המעקב.

החוקרים לא זיהו הבדלים משמעותיים בגורמי סיכון למחלות לב ומחלות מטבוליות. עם זאת, מניתוח סטטיסטי עלה קשר בין ההיענות הגבוהה לדיאטה ובין ירידה של 18% בסיכון לתמותה עבור כל עלייה של שתי נקודות במדד Mediterranean Diet Score. במשתתפים עם צריכה תזונתית מספקת, הקשר היה אף בולט יותר.

בואו לדבר על זה בפורום דיאטה, תזונה והשמנת יתר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום