מחקר: ADHD בילדות גורם להשמנה

(0)
לדרג

מחקר מצא כי גברים שסבלו בילדותם מהפרעות קשב, ריכוז והיפראקטיביות, נטו יותר לסבול ממסת גוף גבוהה ומהשמנת יתר. גורמים פסיכולוגיים עשויים להסביר הממצאים

מאת: מערכת zap doctors

מחקר מעקב שנערך במשך 33 שנה, מצא כי להפרעות קשב וריכוז (ADHD) בילדות יש קשר ישיר להשמנה בגילאים מאוחרים יותר.

מדגם המחקר כלל 207 גברים עם הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות בילדות, שהשתתפו בסדרת ראיונות במהלך תקופת המעקב בגילאים ממוצעים של 18, 25 ו-41 שנים. במהלך המחקר נמצא כי מדד מסת הגוף במבוגרים שסבלו מההפרעה בילדותם היה גבוה יותר משמעותית (30.1 לעומת 27.6) וכך גם שיעורי השמנת-יתר (41.4% לעומת 21.6%).

החוקרים כותבים כי מחקרים אחרים זיהו קשר בין ADHD ובין השמנת-יתר, אך המחקר הנוכחי הינו הראשון שעשה זאת במבוגרים שאובחנו עם ההפרעה בילדותם.

החוקרים מדווחים עוד כי בגברים עם ADHD פרסיסטנטי מדד מסת הגוף היה גבוה יותר משמעותית ושיעורי השמנת-יתר היו גבוהים יותר, בהשוואה לגברים ללא הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות בילדותם. הם הופתעו מכך שבגברים עם ADHD פרסיסטנטי לא תועדה השפעה משמעותית יותר.

בגברים עם נסיגה של ה-ADHD, גם לאחר תקנון, מדד מסת הגוף היה גבוה יותר משמעותית, בהשוואה לאלו ללא ההפרעה בילדות, עם סיכוי גבוה כמעט פי שלוש להשמנת-יתר.

החוקרים משערים כי גורמים פסיכולוגיים הקשורים ב-ADHD עשויים להסביר את הסיכון המוגבר להשמנת-יתר. הם מוסיפים כי ל-ADHD והשמנה מאפיינים נוירו-ביולוגיים משותפים של הפרעה בתפקוד מסלולים דופמינרגיים, הקשורים בתפקוד ניהולי, שליטה בדחפים ותחושת תגמול.

בואו לדבר על זה בפורום הפרעות קשב וריכוז בילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום