קנאביס מפחית סיכון לממאירויות בשתן

(0)
לדרג

ממחקר חדש עולה כי עישון מריחואנה עשוי להפחית את הסיכון להתפתחות ממאירות של שלפוחית השתן, אם כי הממצאים עדיין לא מעידים על קשר סיבתי

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מתוצאות מחקר חדש שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Urological Association, עולה כי עישון מריחואנה עשוי להפחית את הסיכון להתפתחות ממאירות של שלפוחית השתן.

החוקרים בחנו באופן רטרוספקטיבי את הנתונים ממאגר נתונים גדול של מטופלים בקליפורניה, ומצאו כי בקרב אלו שדיווחו על שימוש בקנאביס נרשמה ירידה של 45% בסיכוי לאבחנת ממאירות של שלפוחית השתן, זאת בהשוואה לאלו שלא עישנו כלל.

ברקע למחקר, מסבירים החוקרים כי ידוע שעישון טבק הינו גורם הסיכון המבוסס ביותר לממאירות של שלפוחית השתן. עם זאת, עד כה, אין נתונים ממחקרים אפידמיולוגיים המאפיינים במדויק את הקשר בין שימוש בקנאביס ובין ממאירות של שלפוחית השתן.

לאור זאת, בחנו החוקרים את הנתונים אודות כ-82,000 גברים בגילאי 45-69. מביניהם, 41% דיווחו על שימוש בקנאביס, 57% דיווחו על שימוש בטבק ו-27% דיווחו על שימוש בקנאביס וטבק.

במהלך 11 השנים של המחקר, שיעורי ההיארעות של ממאירות של שלפוחית השתן היו גבוהים יותר בקרב משתתפים שלא עישנו קנאביס, בהשוואה לאלו שדיווחו על שימוש בקנאביס. עם זאת, באלו שעישנו טבק בלבד, נרשמה עלייה בסיכון לממאירות של שלפוחית השתן. באלו שעישנו טבק ומריחואנה הסיכון היה די דומה לסיכון שתועד באלו שלא עישנו כלל.

ממאירות של שלפוחית השתן הינה גידול קשה מאוד לטיפול, עם זאת, מזהירים החוקרים כי הממצאים אינם מעידים על קשר סיבתי, או כי מריחואנה מונעת ממאירות של שלפוחית השתן, וקוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא.

בואו לדבר על זה בפורום טיפול בסרטן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום