ביטוח סיעודי קבוצתי: "האוצר בריון"

(0)
לדרג

יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, חיים כץ, תקף את האוצר בנוגע להוראתו כי לא ייערכו חוזים חדשים לביטוח סיעודי קבוצתי. פרופ' שריג מהאוצר: "מגיעות לנו תשבוחות"

מאת: מערכת zap doctors

דיון סוער התקיים היום (ד') בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת, סביב הוראת משרד האוצר בנושא הביטוח הסיעודי הקבוצתי, לפיה לא ייערכו חוזים חדשים לביטוח סיעודי קבוצתי, ולא יחודשו חוזים קיימים לתקופת ביטוח של למעלה משנה.

כזכור, אחרי השתלשלות עניינים ענפה, פרסם המפקח על הביטוח באפריל 2012 מתווה למודל ביטוח סיעודי שנועד לבני 62 ויותר שהיו מבוטחים בביטוחים סיעודיים קבוצתיים, שכאמור אינם מחודשים עוד.

הביקורת עליו היתה שהוא קודם ביטל את האפשרות לחדש ביטוחים סיעודיים קבוצתיים, ורק לאחר מכן גיבש את המתווה המתוכנן לפתרון הבעיה שנוצרה. כלומר, עד שיימצא הסדר, מבוגרים שתקופת פוליסת הביטוח שלהם הגיעה לסיומה - לא יכולים לחדש אותה או להצטרף לפוליסה קבוצתית חדשה, אלא רק לעבור לפוליסת פרט שהינה יקרה מאוד בעבורם.

4,500 איש מחוסרי ביטוח סיעוד

יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ, אמר בדיון: "האוכלוסייה המבוגרת מפחדת. מבוטחים חוששים שלא יזכו עוד לביטוח הסיעודי שהיה להם, ולראייה 4,500 מבוטחים הפסיקו את הביטוח מאז ניתנה ההוראה. פתאום התברר להם שהפרמיות הפרטיות גבוהות מאוד. לא ייתכן שהם יהיו תלויים רק באדם אחד, הממונה על שוק ההון והביטוח במשרד האוצר, ישר והגון ככל שיהיה, מבלי שתהיה עליו ביקורת".

ח"כ כץ הוסיף כי המתווה החדש לא נותן מענה; סכומי התגמולים החודשיים המוצעים לאדם סיעודי נמוכים מדי ואי אפשר לחיות מזה. "נהגתם בבריונות כלפי המבוטחים; מנעתם חוזים חדשים וחידושי פוליסות קיימות. לא יודע אם לא היתה פה השפעה של חברות ביטוח. מדוע לא נתתם זמן נוסף להיערכות, ומדוע אין התייחסות במתווה לביטוחים הסיעודיים בקופות החולים?"

"טוב שיש רגולטור"

פרופ' עודד שריג, הממונה על שוק ההון, הביטוח והחיסכון במשרד האוצר, השיב: "טוב שלתחום הביטוח יש רגולטור, שדואג קודם כל למבוטחים. אם לא היינו שם, כל המבוטחים עלולים היו להיות ללא ביטוח סיעודי כלל. החלטנו לבנות ביטוח סיעודי במתווה אחר, בו הפרמיה גדלה בצורה מדורגת בגיל צעיר, כך שבגיל 65 הפרמיה תתקבע ולא תידרש תוספת תשלום".

פרופ' שריג הוסיף כי כיום למבטח אין מחויבות למבוטחים; "הפוליסות הקבוצתיות מתחדשות אחת למספר שנים, המבוטחים מתבגרים והתנאים משתנים. אם צעירים מחליטים לעזוב, יש עליה דרסטית במחיר והמבוגרים משלמים. הביטוח שהיה קודם זה כמעט חוזה על הקרח. המתווה החדש יוצר אופציות חדשות ומונע מפצצה מתקתקת להתפוצץ בעתיד. זה נעשה בצורה הכי שקופה שהיתה אי פעם במדינת ישראל. מגיעות לנו תשבוחות".

ח"כ דב חנין (חד"ש): "תחום הביטוח הסיעודי הוא אסון חברתי. השוק הביטוחי מתנהל בצורה מופרעת והציבור לא מקבל מענה. הגיע הזמן שהביטוח הסיעודי יהיה בידי המדינה, לפי המתווה שהציע בזמנו משרד הבריאות".

משה ויינרב מהתאחדות חברות הביטוח התריע כי לחברות הביטוח לא יתווספו רווחים כתוצאה מהמתווה החדש, וכי אם ייווצר עודף אקטוארי הוא יגולגל לטובת המבוטחים.
כך או כך, ח"כ כץ הודיע כי בעתיד הקרוב תתקיים ישיבת המשך בנושא, וכן ייקבע דיון על הביטוחים הסיעודיים בקופות החולים.

בואו לדבר על זה בפורום זכויות מבוטחים בביטוח בריאות וסיעוד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום