תכנית חדשה לטיפול באלצהיימר

(0)
לדרג

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, הודיע כי יוביל תכנית בין משרדית לשיפור הטיפול באלצהיימר שעלותה למעלה ממאה מיליון שקלים בשנה

מאת: מערכת zap doctors

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, הודיע כי בכוונתו להוביל תכנית בין-משרדית בנושא הטיפול באלצהיימר, שבמרכזה הרחבת מספר שעות הטיפול לחולים דמנטיים, ייעוץ למשפחת החולה והגדלת מספר ימי המחלה לבן משפחה המטפל בחולה דמנטי. גמזו בישר זאת לרגל יום המודעות למחלה, במסגרת דיון של ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת.

"זו תכנית ענקית שנמצאת בסדר עדיפות גבוה, ועלותה נאמדת בלמעלה ממאה מיליון שקלים מתקציבי המשרדים השונים. כצעד ראשון תקצבנו כבר מיליון שקלים", אמר גמזו והוסיף כי הנושא לא קיבל מספיק תשומת לב במשרד הבריאות ובמערכת הבריאות בשנים האחרונות. "מאז שנת 2000 לא נכנסה אף תרופה לטיפול בדמנציה לסל הבריאות; בוועדה הקרובה נשים את כובד משקלנו וננסה לשכנע את חברי הוועדה להכניס תרופה לטיפול במחלה".

מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ אילן גילאון (מרצ) ביקש מגמזו להגיש לוועדה סעיפים הדורשים חקיקה בנושא והתחייב לקדם אותם: "החולים והמשפחות משוועים לפתרון כולל. נדרשת התגייסות של כלל משרדי הממשלה להתנעת התכנית", אמר.

מוטי זליקוביץ', מנכ"ל עמותת מלב"ב: "יעברו שנים רבות עד שתכנית כזאת תיושם. נשיא ארה"ב הקציב לטיפול בנושא 50 מיליון דולר בשנת 2013; מה נעשה עם מיליון שקל? מיטת אשפוז לחולה אלצהיימר עולה 12 אלף שקל בחודש, ולעומת זאת כל הפעולות בקהילה מסתכמות ב-5,000 ש"ח. משרד הבריאות יכול לתקצב את הטיפול בחולה בקהילה ולחסוך כסף רב".

ג'ני ברודסקי, חוקרת בכירה לגרונטולוגיה ממכון ברוקדייל, ציינה כי רק 19% מהחולים הדמנטיים מאושפזים במוסדות, ו-81% מהם נמצאים בקהילה.

בואו לדבר על זה בפורום שיקום וגריאטריה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום