תקציב נוסף לניתוחים אלקטיביים

(0)
לדרג

ועדת הבריאות דנה בזמני ההמתנה הארוכים לניתוחים אלקטיביים. נציג הר"י: "זה סימפטום לדלות האמצעים של המערכת הציבורית בדיוק כמו החולים במסדרון"

מאת: מערכת zap doctors

ועדת הבריאות של הכנסת דנה היום (ב') בממצאי התחקיר לפיו ילדים הזקוקים לניתוחים אלקטיביים נדרשים לעתים להמתין לניתוח במשך פרקי זמן ארוכים, העשויים להגיע לשלוש שנים. פרופ' ארנון אפק, ראש מינהל רפואה במשרד הבריאות, הודה כי קיימת בעיה במערכת, וכי המתנה של יותר מארבעה חודשים לניתוח הוצאת שקדים לילד אינה תקינה.

לדבריו, משנת 2014 יפורסם לציבור מידע ממוחשב על זמינות התורים לניתוחים בבתי החולים השונים וכך תיווצר שקיפות.
"מנהל בית חולים ממשלתי אמר לי שבעיית התורים אינה בגלל מחסור בכסף, אלא כדי שרופאים יוכלו לעזוב בשעה אחת בצהריים כדי לנתח באופן פרטי", אמר מנכ"ל המועצה הלאומית לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן. צריך לזכור שדחיית ניתוח עולה כסף רב למדינה: טיפולים לילד, היעדרות הורים מעבודתם ועוד".

פרופ' אילנה דואק, יו"ר איגוד רופאי אף אוזן וגרון, הסבירה שמדובר שמתן עדיפות לניתוחים דחופים. "זמינות חדרי הניתוח במערכת הציבורית מוגבלת, אבל אין כאן שיקול כלכלי", הבהירה. "אנחנו נותנים עדיפות לחולים קשים למרות שניתוחים אונקולוגיים גורמים הפסדים לבתי החולים".

גם ד"ר אהוד דוידסון, מנהל בי"ח סורוקה, התייחס לטענותיו של קדמן. "זמינות הניתוחים הפרטיים גבוהה יותר כי שם הרופאים בוחרים לעצמם ניתוחים קלים ולא מסובכים, בעוד בתי החולים הציבוריים מתעסקים עם הקשה והמסובך ומצילים חיים 24 שעות ביממה".

נציג הר"י, ד"ר זאב פלדמן, חיזק את הדברים: "אורך התורים לניתוחי שקדים הוא סימפטום לדלות האמצעים של המערכת הציבורית בדיוק כמו החולים במסדרון", אמר. "חדרי הניתוח המעטים, שמספרם לא הותאם זה עשרות שנים לגידול באוכלוסייה, מנוצלים לניתוחים להסרת גידולים סרטניים, ולניתוחים מורכבים הדוחקים את הניתוחים הפשוטים".

אורי שמרת, נציג אגף התקציבים במשרד האוצר, בישר כי החל ב-1 ביוני 2013 ינחה משרד האוצר את קופות החולים לשלם לבתי החולים 5,000 שקל עבור ניתוח להוצאת שקדים לילד, במקום כ-3,000 כיום (תוספת של כ-60%). בכך יינתן תמריץ לבתי החולים לקבוע יותר ניתוחים כאלה ולקצר משמעותית את זמני ההמתנה. לאור ההודעה הכריז יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ (הליכוד ביתנו), כי הוועדה תתכנס בקרוב כדי לבחון את זמינות התורים לאור תמחור הניתוחים החדש שמציע משרד האוצר.

בואו לדבר על זה בפורום רפואה דחופה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום