קשישים: איך לשפר תפקוד קוגנטיבי?

(0)
לדרג

מחקר חדש מצא כי שילוב פעילות גופנית עם פעילות מנטלית במשך 12 שבועות, לווה בשיפור משמעותי בתפקוד הקוגנטיבי בקרב קשישים שסבלו קודם לכן מבעיות קוגנטיביות

מאת: מערכת zap doctors

בכתב העת JAMA Internal Medicine פורסמו תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי שילוב פעילות גופנית עם פעילות מנטלית במשך 12 שבועות, לווה בשיפור משמעותי בתפקוד הקוגניטיבי בקרב קשישים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי השכיחות של ליקוי קוגניטיבי ודמנציה צפויה לעלות באופן דרמטי במהלך ארבעים השנים הבאות, ודרושות גישות לשימור התפקוד הקוגניטיבי עם הגיל. פעילות גופנית או מנטלית בלבד מביאה לשיפור קטן יחסית בתפקוד הקוגניטיבי בקשישים ולהתערבות המשולבת עשויות להיות השפעות גלובאליות יותר.

המחקר כלל 126 מבוגרים לא-פעילים שסבלו מבעיות קוגניטיביות, ועסקו בפעילות מנטלית בביתם (שעה ביום, שלוש פעמים בשבוע) בשילוב עם פעילות גופנית קבוצתית (שעה ביום, שלוש פעמים בשבוע) למשך 12 שבועות.

התוצאה העיקרית היה השינוי בתפקוד הקוגניטיבי הגלובאלי על-בסיס סדרת מבחנים נוירו-פסיכולוגיים. מדדי תפקוד קוגניטיבי גלובאלי השתפרו משמעותית עם הזמן (ממוצע של 0.16). סך הכל, הממצאים מעידים על שיפור משמעותי בתפקוד הקוגניטיבי בקשישים עם תרגילים גופניים וקוגניטיביים במשך 12 שבועות.

בואו לדבר על זה בפורום טיפול סיעודי בגיל הזהב.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום