פרביוטיקה מגנה מאקזמה בתינוקות

(0)
לדרג

מחקר חדש מצא כי נוספת פרביוטיקה לפורמולה של תינוקות או חלב-אם, עשויה למנוע אקזמה בתינוקות מתחת לגיל שנתיים, אם כי לא למנוע מחלות אלרגניות אחרות

מאת: מערכת zap doctors

הוספת פרביוטיקה לפורמולה של תינוקות או חלב-אם עשויה למנוע אקזמה בתינוקות מתחת לגיל שנתיים, כך עולה מסקירה חדשה שפורסמה מהדורת מרץ של Cochrane Database of Systematic Reviews. יחד עם זאת, אין עדויות ברורות לתועלת של פרביוטיקה במניעת מחלות אלרגניות אחרות.

ברקע למחקר החוקרים מסבירים כי עד 8% מהילדים הקטנים מפתחים אלרגיה למזון, עד 20% מפתחים אקזמה אטופית ועד 34% מפתחים אסתמה. פרביוטיקה (Prebiotic) הם מרכיבים לא-מעוכלים של חלב-אם, פירות וירקות, הניתנים להוספה לחלב-אם או פורמולה לתינוקות, ואמורים לעודד פעילות של חיידקים בריאים במערכת העיכול. מדובר בתכשיר שונה מתכשירים פרוביוטיים (Probiotics), שהם תרביות חיידקים חיים שניתן להוסיף ליוגורט ופורמולות לתינוקות.

בסקירה מצאו החוקרים ירידה משמעותית בשכיחות אקזמה (1,218 תינוקות; ירידה של 32% בסיכון) ולא זיהו הבדל משמעותי בסיכון לאלרגיה וסוג החלב שניתן לתינוק.

חשוב לציין, כי למרות שחלק מהמחקרים זיהו ירידה משמעותית באסתמה ואקזמה עם התוספים הפרביוטיים, איכות העדויות שתמכו בהשפעה של פרביוטיקה למניעת אסתמה ואקזמה היו נמוכות.

רק מחקר אחד בחן את ההשפעות בילדים בסיכון-גבוה, והממצאים הצביעו על ירידה באסתמה ואקזמה, אך לא בכלל המחלות האלרגניות.

לאור ממצאים אלו, עדיין לא ברור אם יש להגביל את השימוש בפרביוטיקה לתינוקות בסיכון גבוה למחלות אלרגניות, או שתיתכן השפעה באוכלוסיות בסיכון-נמוך.

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום