מה מפחית הסיכון לאירוע מוחי?

(0)
לדרג

ממחקר חדש שנערך ביפן נמצא כי צריכה קבועה של קפה או תה ירוק עשויה לסייע בהגנה מפני אירועים מוחיים, אך אין קשר בינה ובין מחלות לב כליליות

מאת: ד"ר עמית עקירוב

צריכת קפה או תה ירוק עשויה לסייע בהגנה מפני אירועים מוחיים, כך עולה מתוצאות מחקר מבוסס-אוכלוסייה מיפן, שתוצאותיו פורסמו במהלך חודש מרץ בכתב העת Stroke. אם כי, חשוב לציין כי בניגוד למחקרים קודמים, החוקרים הפעם לא זיהו קשר בין צריכת קפה או תה ובין מחלות לב כליליות.

מדגם המחקר כלל למעלה מ-82,000 יפנים בגילאי 45-65 שנים, ללא מחלת לב וכלי דם או מחלה ממארת בתחילת המחקר, שהיו במעקב ממוצע של 13 שנים, וענו על הרגלי צריכת קפה ותה ירוק.

מניתוח רב-משתנים עלה קשר הפוך בין צריכה רבה של קפה ותה ירוק ובין הסיכון למחלות לב וכלי דם ואירועים מוחיים. לדוגמא, באנשים ששתו לפחות כוס קפה אחת ביום, נרשמה ירידה של 20% בסיכון לאירועים מוחיים, בהשוואה לאלו ששתו קפה לעיתים רחוקות.

באלו ששתו 2-3 כוסות תה ירוק ביום, נרשמה ירידה של 14% בסיכון לאירועים מוחיים מכל סוג, ובאלו שצרכו לפחות 4 כוסות קפה נרשמה ירידה של 20% בסיכון, בהשוואה לאלו ששתו תה ירוק לעיתים רחוקות.

הפחתת הסיכון לדימומים תוך-מוחיים עמדה על 17% עם צריכת כוס קפה אחת ביום, לכל הפחות, ועל 23% עם צריכת שתי כוסות תה ירוק ביום, בהשוואה לאלו ששתו משקאות אלו לעיתים רחוקות.

בואו לדבר על זה בפורום נוירולוגיה ושבץ מוח.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום