מלנומה: רוב הפונים לאבחון גברים

(0)
לדרג

מבדיקה של קופת חולים כללית לרגל שבוע המודעות לסרטן העור, עולה כי רוב הפונים לקבלת אבחון הם גברים בגילאי 56 ומעלה, ממעמד סוציו-אקונומי בינוני- גבוה

מאת: מערכת zap doctors

60 אחוז מהפונים לבדיקת אבחון מוקדם של סרטן העור (מלנומה) הם גברים ממעמד סוציו-אקונומי בינוני גבוה, כך עולה ממחקר שערכה קופת חולים כללית לרגל שבוע המודעות לסרטן העור. המחקר כלל למעלה מ-4,000 פונים שהגיעו לנקודות האבחון במהלך שבוע מודעות לסרטן העור בין השנים 2009-2010.

לדברי פרופ' ארנון כהן, מומחה לרפואת עור ב"כללית", נתוני המחקר מלמדים כי רוב הפונים להיבדק הינם מבוגרים בגילאי 56 ומעלה, ילידי הארץ, ממעמד סוציו-אקונומי בינוני- גבוה, אשר נוהגים להיבדק לאבחון מוקדם גם בתחומים נוספים כמו גילוי מוקדם של סרטן השד, סרטן המעי ואחרים. "עוד עולה מהנתונים כי 60% מהנבדקים הינם גברים, וכי 12% מהנבדקים דיווחו על חשיפה לשמש בעבודה, ורק 25% מהפונים נבדקו בעבר", הוסיף כהן.

"ממצאי המחקר מאפשרים לנו להגדיר את פרופיל הנבדקים, כך שיש באפשרותנו לזהות את האוכלוסיות בהן המודעות נמוכה וההיענות להיבדק נמוכה, ולמקד את המאמצים בהתאם", אמרה ד"ר דיאן לוין, מנהלת המחלקה לחינוך וקידום בריאות ב"כללית".

"השנה אנו מרכזים את מאמצינו באוכלוסיות אלו במטרה לעודד אותן לפנות אל נקודות הבדיקה, שכן מודעות לבריאות העור לאורך כל השנה ומעקב אחר השינויים המתחוללים בעור, כולל נגעים, הינה קריטית לאבחון המחלה בשלביה המוקדמים ולטיפול בה", הוסיפה לוין.

במסגרת שבוע המודעות, הכללית תעמיד לרשות מבוטחיה 80 עמדות ב-45 ערים לאבחון מוקדם של סרטן העור. הבדיקות ללא עלות.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן העור.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום