הצרת היקפים: תוכנית לכל מידה בעזרת טכנולוגיה חדשה

(0)
לדרג

המאבק להצרת היקפי הגוף, למיצוקו ולהעלמת סימני הצלוליט הוא מאבק קשה, אולם טכנולוגיות חדשות מאפשרות לעמוד באתגר בקלות רבה יותר

מאת: מערכת zap doctors

הקיץ כבר תיכף כאן, ואיתו חלומה של כל אישה הצרת היקפים. צריך לדעת כיצד פועל הגוף שלנו, מה קורה בפנים, כיצד פועלות המערכות השונות, ואז להניע בפעולה רב מערכתית את כולן ולהצר היקפים", כך אומרת אאידה תדהר, ביוכימאית ובעלת אספאידה, קליניקת בוטיק לאסתטיקה רפואית בתל-אביב.

להצר היקפים ולו במעט ולרדת אפילו חצי מידה במכנסיים, זו פעולה נחשקת אך לא פשוטה", מוסיפה תדהר, "הקושי להצר היקפים מתגבר עם הגיל ובוודאי לאחר לידות". אז מה הרז? הסוד הוא להתאים לכל מטופלת תכנית טיפול אישית המתאימה לה ותפורה לפי מידותיה. אין הכוונה למידות הגוף (למרות שהטיפול הוא בהן), אלא הכוונה היא למאפיינים השונים והאינדיבידואליים של כל מטופלת; משקל הגוף, אחוזי השומן בגוף, מבנה הגוף, הרגלי האכילה, מצב בריאותי, אופן פיזור השומן בגוף וקצב חילוף החומרים.

לכל אחת תכנית משלה

לפי השקפתה של תדהר, שיישומה הוליד מספר רב של מטופלות מאושרות שחזרו במהרה לג'ינס של לפני ההיריון, חשיבות התאמת הטיפול היא קריטית, מאחר ואין דיאטה אחת ותכנית אחת שמתאימה לכולן. "מה שעובד אצל אחת ייכשל אצל אחרת", היא אומרת ומוסיפה כי התאמת תכנית הצרת ההיקפים למטופלות מתחילה בתשאול וסדרת בדיקות.

מטפלים שעובדים בשיטה כזו מגבשים תכנית של דיאטה ופעילות גופנית על בסיס הנתונים הנאספים. לאחר מכן יש חשיבות רבה למעקב, תמיכה, ליווי, מענה על שאלות, תיעוד והענקת רשת בטחון במקרה הצורך. למעשה, יש שלושה מאפיינים מרכזיים שמשפיעים על התאמת התכנית הטיפולית: אחוז השומן של גוף המטופלת, פיזור השומן בחלקי הגוף השונים וקצב חילוף החומרים של הגוף. תכנית טיפולים אישית המושתת על אלה תוביל לתוצאות אפקטיביות בזמן הקצר ביותר.

במסגרת המעקב מתבצעות הבדיקות בכמה שלבים. "בשלבים אלו אנו למדים האם תכנית הטיפול האישית שהותאמה למטופלת אידאלית עבורה, האם יישומה ממשיך להשפיע באופן מיטבי, והאם יש להמשיך בה או לשנותה ולערוך בה התאמות נחוצות". כיצד בודקים את כל זה? בעזרת הטכנולוגיה.

מכשיר in body (צילום: מטיס מדיקל)
מכשיר in body (צילום: מטיס מדיקל)

מה מתרחש בתוך הגוף

"גם בתחילת התהליך, בעת בניית תכנית הטיפולים וגם בתחנות האמורות, אנחנו משתמשים במכשיר ושמו In Body והוא מגלה לנו מה מתרחש בתוך הגוף. המכשיר מודד בצורה מתוחכמת את ההתנגדות הביו-חשמלית בגוף ומספק מידע על אחוזי השומן בגוף. זהו מכשיר מדוייק להפליא שמסייע לקבוע בצורה ברורה, קלה ומהירה את הרכב הגוף הייחודי של כל אחת ואחת מהמטופלות ולקבל ניתוח מדויק של פיזור השומן באיברי הגוף השונים", מוסיפה תדהר.

הטכנולוגיה הזו מאפשרת גם לחשוף מאפיינים חשובים בראשית ולאורך הטיפול המשפיעים על התכנית הטיפולית, כמו למשל רמת השמנת היתר של המטופלת, הערכה תזונתית שלה, קצב חילוף חומרים בסיסי (BMR), יחס מותן-ירך (WHR) ועוד.

לצד תכנית הטיפולים הכוללת שינוי תזונתי ופעילות גופנית, חלק מהמטופלות בוחרות בטיפולים שמזרזים ומעודדים הצרת היקפים והעלמת צלוליט. הטכנולוגיה לא רק עוזרת לברר מה קורה בגוף, אלא ישנן גם טכנולוגיות שמאפשרות למטופלות להשיג את מבוקשן. בין היתר, קיימות טכניקות שונות של הזרקת קוקטיילים של חומרים פעילים שמסייעים למלחמה בשכבות השומן התת עוריות, וכן שימוש במכשירים שונים.

עור מבריק ולח

ישנם מכשירים שבעזרת טכנולוגיות שונות מובילים להריסת תאי השומן וכך מפחיתים את שכבת השומן בגוף, מעודדים ייצור קולגן וכך ממצקים את העור וגורמים למראה חלק, נטול גבשושיות וצעיר. כל תכנית טיפולית עם או בלי הזרקות ו/או שימוש בטכנולוגיות להצרת היקפים עשויה להוביל לירידה של בין 6-8 ס"מ בהיקפים, להעלמת סימני הצלוליט, למיצוק העור וקבלת מראה רווי לחות, חלק ומבריק.

לסיכום, המאבק להצרת היקפי הגוף, למיצוקו ולהעלמת סימני הצלוליט הוא מאבק קשה ביותר, אולם טכנולוגיות שונות הקיימות כיום מאפשרות לנו להתגבר על הקשיים ולעמוד באתגר בקלות רבה יותר. לצד טכנולוגיות המעניקות נתונים על המתרחש בגופנו ומאפשרות התאמת תכנית טיפולים אישית, ישנם גם מכשירים הנלחמים בשומן וממצקים את העור. שילוב תכנית תזונה ופעילות גופנית אישית, לצד שימוש במכשירים להצרת היקפים והעלמת צלוליט - מבטיח ניצחון על פגעי הזמן, הגרביטציה והלידות, ועשוי לאפשר לנו להשתחל לג'ינס הזעיר שמחכה לנו במדף העליון בארון.

בואו לדבר על זה בפורום קוסמטיקה רפואית - אקנה, פיגמנטציה, צלוליטיס.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום