ניסויים קליניים: תקוצר הרגולציה

(0)
לדרג

משרדי הבריאות והאוצר מקדמים תכנית שתקצר את הליכי הרגולציה על ניסויים קליניים, ותתרום לרמת התחרותיות של חברות ישראליות בזירה הבינלאומית

מאת: מערכת zap doctors

משרדי הבריאות והאוצר מקדמים תכנית המיועדת לקצר את הליכי הרגולציה על ניסויים קליניים בישראל. התוכנית תפחית את עלויות הפיתוח לחברות ותתרום לרמת התחרותיות של חברות ישראליות בנוף הבינלאומי. התכנית היא חלק מיוזמות הממשלה לעידוד הצמיחה במסגרת חוק ההסדרים.

התוכנית כוללת מספר מרכיבים עיקריים: קיצור לוחות הזמנים לאישור ניסויים קליניים כך שהתהליך לא יארך מעבר ל-90 יום; פתיחת האפשרות להגשת בקשות לניסויים קליניים לבתי החולים ולמשרד הבריאות במקביל (כיום ניתן להגיש רק דרך בתי החולים); שיפור מערך ההכנה והליווי של משרד הבריאות לחברות לאורך התהליך; שיפור השקיפות, המידע והקשר בין חברות ויזמים למשרד הבריאות בקשר לבקשות שהגישו, וחיזוק מערך מומחים מייעצים וכן חיזוק הגוף הרגולטורי.

שיפור המנגנון לאישור ניסויים קליניים והתאמתו לסטנדרטים מקובלים בעולם, צפוי להגדיל את מספר החברות הצעירות הישראליות המבצעות את הניסויים הקליניים, לשפר את יכולתן של חברות אלו להתפתח, לצמצם עלויות באופן משמעותי, ולהביא לשיפור כושר התחרות של תעשיית מדעי החיים ברמה הבינלאומית.

תוצאה זו תביא למקסום הערך הגלום בתעשיית מדעי החיים המפותחת בישראל, תייצר מקומות עבודה ותגדיל את הכנסות בתי החולים. בנוסף, אמורה התכנית להקל על חברות רב לאומיות להקים בישראל מרכזי מחקר ופיתוח או לבצע ניסויים וכאמור תשפר את טיב איכות הטיפול בחולים.

בואו לדבר על זה בפורום ניסויים קליניים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום