פעילות גופנית מסייעת למנופאוזה

(0)
לדרג

מחקר חדש הראה כי פעילות גופנית, הכוללת גם מטלות בית שגרתיות, מסייעת לנשים לאחר מנופאוזה ואף גורמת להן לישון טוב יותר

מאת: ד"ר עמית עקירוב

פעילות גופנית, הכוללת מטלות לניהול משק הבית, מקלה על נשים לאחר מנופאוזה ומשפרת משמעותית את השינה שלהן, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Menopause.

החוקרים מבית הספר לרפואה באוניברסיטת פיטסבורג בחנו את דפוסי השינה של 52 נשים בגילאי 54-63 שנים. איכות השינה נקבעה על-סמך הערכות עצמיות וניטור אקטגרפי במהלך ארבעה לילות. המשתתפות במחקר סבלו כולן מתסמינים וזו-מוטוריים של מנופאוזה, דוגמת גלי חום והזעות לילה, ולא נטלו טיפול הורמונאלי או מעכבי קליטה חוזרת של סרטונין.

החוקרים מצאו קשר בין זמן רב יותר שהוקדש לפעילות גופנית בשעות הפנאי ובין דיווחים על איכות שינה טובה. פעילות גופנית תדירה יותר במשק הבית לוותה בדיווחים טובים יותר אודות השינה, כולל שכיחות נמוכה יותר של השכמות במהלך הלילה.

להערכת רמת הפעילות, הנשים נשאלו אודות תדירות, משך ועצימות שתי הפעילויות הגופניות הנפוצות ביותר שלהן בשעות הפנאי, והתבקשו לציין כמה זמן בילו בטיפול, הכנה וניקוי לאחר הארוחות וביצעו משימות בעצימות קלה, מתונה או מאומצת במשק הבית.

למרות שהחוקרים משערים כי פעילות גופנית עשויה לסייע לשינה, עוד אפשרות הינה כי שינה טובה יותר מגדילה את הסיכויים שהנשים יהיו פעילות גופנית.

בואו לדבר על זה בפורום גיל המעבר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום