איך עוזרים לחולי סרטן להיגמל?

(0)
לדרג

ממחקר חדש עולה כי רופאים רבים אינם מסוגלים לסייע להפסקת עישון בקרב מטופלים עם סרטן ריאות, וכי נדרש מקום ייעודי עבור מטופלים כאלו

מאת: מערכת zap doctors

רופאים המטפלים בחולים עם סרטן ריאות אינם מקפידים להמליץ למטופלים שלהם על הפסקת עישון, כך עולה ממחקר חדש שתוצאותיו פורסמו במהדורת מרץ בכתב העת Journal of Thoracic Oncology, ונועד לקבוע את ההרגלים, התפיסות והמחסומים האפשריים להערכת עישון בחולי סרטן.

מסקר של חברי ה-IASLC (International Association for the Study of Lung Cancer) עלה כי מרבית המומחים לסרטן ריאות שהשיבו לסקר, הסכימו כי עישון בהווה משפיע על תוצאות המחלה וכי על הפסקת עישון להוות חלק מהטיפול הרפואי בחולים. עם זאת, למרות שמרבים המשיבים דיווחו כי המליצו למטופליהם להפסיק לעשן, פחות ממחצית טענו כי סיפקו בפועל סיוע להפסקת עישון.

90% מהמשיבים דיווחו כי הם שואלים אודות צריכת טבק לפחות בביקור הראשון של המטופל, 79% שאלו מעשנים אם הם מתכוונים להפסיק לעשן ו-81% המליצו על הפסקת עישון. עם זאת, רק 40% דיווחו על דיון בנושאי טפול תרופתי להפסקת עישון ו-39% דיווחו כי הם טיפלו באופן פעיל במטופליהם להפסקת עישון. שיעור משיבים נמוך עוד יותר התייחס לצריכת טבק או הפסקת צריכת טבק במהלך ביקורי המעקב.

המשיבים לסקר דיווחו גם כי חשו פסימיות מסוימת בנוגע ליכולתם לסייע למטופל להפסיק לעשן, וסבורים כי זהו מחסום משמעותי.

החוקרים כותבים כי מקום אליו ניתן יהיה להפנות את כל חולי הסרטן יסייע לחולים בהפסקת עישון. לדבריהם, דרושים מחקרים רבים נוספים בנושא בכדי לזהות את הדרך הטובה ביותר להציב את נושא התמיכה בהפסקת עישון במרכז בין המטפל והחולה.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן ריאה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום