מאוחדת: אלחיאני הולך הביתה

(0)
לדרג

משרד הבריאות אישר את ההחלטה להפסיק את כהונתו של פרופ' אשר אלחיאני כמנכ"ל קופת חולים מאוחדת. זאב וורמברנד יחליפו עד לבחירת מנכ"ל חדש

מאת: מערכת zap doctors

משרד הבריאות הודיע כי אישר את החלטת דירקטוריון קופת חולים מאוחדת בנוגע להפסקת העסקתו של פרופ' אשר אלחיאני. בעקבות ההחלטה דירקטוריון מאוחדת החליט על בחירתו של זאב וורמברנד למנכ"ל בפועל, וזאת לתקופה מוגדרת עד לבחירת מנכ"ל בדרך המקובלת.

הבאת בחירתו של זאב וורמברנד (כיהן בין היתר כמנכ"ל הפניקס השקעות וכמנכ"ל שרותי בריאות כללית) לדירקטוריון נעשתה בתאום בין משרד הבריאות לבין קופת החולים, מתוך הכרה משותפת בניסיונו הרב בניהול מערכות בריאות מורכבות, בכישוריו וביכולתו להביא לייצוב הקופה ולהחזרת אמון המבוטחים.

בהודעת משרד הבריאות נמסר כי הוחלט שלטובת ציבור המבוטחים והקופה, אין מנוס מלערוך כמה שינויים, בהם החלפת המנכ"ל המכהן והעברת הקופה במהירות לפעילות סדירה ושוטפת, לשם ייצובה תחת ניהולו של המנכ"ל החדש. כמו כן, השבת אמון המבוטחים בקופה, מינוי חשב מלווה (זהותו וסמכויותיו המדויקות יוגדרו בימים הקרובים) והסדרת המבנה התאגידי של הקופה.

אחד הנושאים המרכזיים העומדים על סדר יומו של המשרד הוא הסדרת המבנה התאגידי של כלל קופות החולים. אי לכך, בדעת המשרד להאיץ את תהליך אישור התקנון של מאוחדת, המצוי בשלבי גיבוש מתקדמים, במסגרתו ימונו לקופה מוסדות מנהלים על פי כללי ממשל תאגידי מודרניים, לרבות נציגי ציבור שימונו על ידי ועדה ציבורית בלתי תלויה.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת משפחה וכללית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום