לעבור את ל"ג בעומר בשלום

(0)
לדרג

מדורות ל"ג בעומר הן חגיגה גדולה, אבל חשוב לערוך אותן בצורה אחראית ומבוקרת, ולדעת מה עושים במקרים של כוויה. להלן מדריך מקוצר לימים הבוערים

מאת: אריאל הקר

בל"ג בעומר מדליקים מדורות, וזה בדיוק הזמן לשנן מספר כללים החשובים מאוד לצורך התארגנות נכונה ובטוחה לקראת המדורה. ובנוסף, מהם הכללים לטיפול במקרה של כוויה.

ההכנות

בעת איסוף עצים ו/או חומרי בעירה שונים למדורה, אנו עלולים להיחשף למספר סכנות. על כן, חשוב ביותר להנחות את הילדים כי יש להימנע מהתקרבות וכניסה למקומות בהם קיימת סכנה של פציעה.

מקומות כגון: אתרי בניה, חצרות מפעלים, שדות פתוחים, יערות ומקומות מוזנחים. מקומות אלו טומנים בחובם סכנת חשיפה לחומרים מסוכנים, התחשמלות, הכשות, עקיצות ומעידות לבורות פתוחים אשר עלולים לגרום לפציעה ונזק גופני. כמובן, שזו הזדמנות טובה להזכיר ולהזהיר את הילד גם מפני הסכנת במעבר וחציית כבישים.

בניית המדורה

את המדורה יש לבנות במקום בטוח, לכן, הדריכו את ילדכם למקם את המדורה במקום שאינו קרוב לכביש ורחוק מעצים, שיחים וחומרי בעירה העלולים להתלקח. חשוב גם להרחיק מכבלי חשמל.

בנוסף, חובה למנות מבוגר אחראי שיהיה נוכח לאורך כל השלבים; החל משלב איסוף העצים, הגעה למדורה, ובנייתה באופן בטוח ויעיל - ועד לשלב של הכיבוי הסופי והמוחלט של המדורה. המבוגר צריך לוודא שאין סכנה בעת הדלקת המדורה וגם שלא מתפתחת סכנה תוך כדי החגיגה.

מקרי כוויה

אם חלילה קרתה תקלה ומישהו מהנוכחים נכווה, יש לפעול ולטפל בזהירות. ראשית, יש לוודא הרחקה ממקור האש והסכנה, זאת על מנת למנוע את המשך החמרת הכוויה והתדרדרות המצב. לאחר מכן יש להבחין היכן בדיוק הכוויה; אם הכוויה היא באזור הפנים, הצוואר והחזה - אזי עלולה להתפתח סכנת חיים מיידית, נוכח החשש שהתפתחות בצקות בדרכי הנשימה. לפיכך חובה להזעיק עזרה ראשונה באופן מיידי!

ככלל, בכל כוויה יש לטפל באופן הבא: קודם כל, ולפני כל טיפול אחר - שטיפה במים פושרים. אסור לשטוף כוויה באמצעות מים קרים . קירור במים קרים עלול לפגוע ברקמת העור ולגרום לנזקים כגון צלקת וכיו"ב, ובנוסף פוגע ביכולת התמודדות הגוף עם הכוויה. שינוי הטמפרטורה הקיצוני מחום גבוה של הכוויה לטמפרטורת מינימום הינו מסוכן, לכן יש לשטוף את אזור הכוויה במים פושרים, רצוי במשך מספר דקות.

רק לאחר הטיפול המיידי של שטיפה במים פושרים וזורמים, יש אפשרות להשתמש במשחות ותחבושות המיועדות לטיפול בכוויות. קיימים סוגים שונים ומגוונים של אמצעי חבישה לטיפול בכוויות, רובם ככולם יעילים לטיפול בכוויות שטחיות מדרגה א' ודרגה ב', אך אינם תחליף לטיפול. בכל מקרה של כוויה יש חשיבות רבה להגעה לטיפול רפואי לצורך אבחון מעמיק ומתן המשך טיפול מתקדם.

הכותב עובד במרכז להדרכה ולציוד עזרה ראשונה

בואו לדבר על זה בפורום כוויות ופצעים קשי ריפוי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום