הנקה ממושכת? לא בהכרח בריא

(0)
לדרג

מחקר חדש מצא כי הנקה ממושכת עלולה לגרום לחסר במאגרי הברזל בילד בגיל מאוחר יותר. הסיכויים לחסר עלו עם כל חודש נוסף של הנקה

מאת: מערכת zap doctors

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו במהדורת אפריל של בכתב העת Pediatrics, עולה כי הנקה ממושכת עלולה להגדיל את הסיכויים לחסר בברזל בילד בשלב מאוחר יותר.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות 1,647 ילדים בגילאי 1-6 שנים, ומצאו כי הסיכויים לחסר ברזל עלו ב-4.8% עם כל חודש של הנקה. החוקרים לקחו בחשבון משתנים אפשריים העשויים להשפיע על הנתונים, כולל גיל, מין, משקל לידה, מדד מסת גוף, מוצא אתני, הכנסה משפחתית, שהות במעון יום, גיל בעת חשיפה לחלב פרה, או מזון מוצק וצריכת חלב פרה בהווה.

שכיחות חסר ברזל ואנמיה על-רקע חסר ברזל עמדה על 9% ו-15%, בהתאמה. מניתוח סטטיסטי עלה כי כל חודש הנקה נוסף לווה בירידה של 0.21 מיקרוגרם לליטר בערכי פריטין בדם - קשר שנותר משמעותי גם לאחר תקנון למשתנים שונים.

גיל צעיר, משקל לידה גדול יותר וצריכה מוגברת של חלב פרה, נקשרו גם הם בקשר בלתי-תלוי עם רמות נמוכות יותר של פריטין בדם. מניתוח משני עלה קשר מובהק בין משך הנקה ובין הסיכויים לחסר ברזל. משך הנקה כולל של למעלה מ-12 חודשים לווה בעלייה של כ-70% בסיכוי לחסר ברזל, בהשוואה למשך הנקה של פחות מ-12 חודשים. עם כל חודש הנקה נוסף, נרשמה עליה של 4.8% בסיכויים לחסר ברזל.

למרות התוצאות, החוקרים מדגישים ומזהירים כי אין מחקרים קודמים שתיארו קשר בין הנקה מעבר לגיל שנה ובין חסר במאגרי ברזל.

בואו לדבר על זה בפורום הנקה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום