הר"י: "חוק ההסדרים דרקוני"

(0)
לדרג

יו"ר ההסתדרות הרפואית פנה במכתב לשרת הבריאות והתריע כי טיוטת חוק ההסדרים פוגעת באופן קשה במערכת הבריאות. "מדובר בחוק דרקוני ובלתי דמוקרטי"

מאת: מערכת zap doctors

ד"ר ליאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית, פנה לשרת הבריאות במכתב בו הוא מתריע כי טיוטת חוק ההסדרים פוגעת פגיעה קשה ובלתי מוצדקת במערכת הבריאות בישראל.

במכתבו ציין ד"ר אידלמן כי מבחינה מדוקדקת של הטיוטה, עולה כי קיים השיקול מרכזי העומד על הפרק אינו טובת המטופלים, אלא שיקול כלכלי קר ומנוכר. ההחלטה להכפיף את ניהולה של כל מערכת הבריאות לרגולטור ריכוזי, שכל מעיניו הם שיקולים תקציביים, מסכנת את עצמאות המערכת ואת שיקול הדעת המקצועי-רפואי של מנהליה. "לא נגזים אם נקבע כי משמעות החוק המוצע הינה חיסול הגמישות, חופש הפעולה וכל אופציה להתנהל באופן סביר, בניגוד מוחלט למקובל בעולם הניהול הרפואי ובמערכות בריאות ציבוריות".

ד"ר אידלמן מוסיף כי השימוש בחוק ההסדרים כדי להחיל רפורמות במערכת הבריאות הוא פסול מעיקרו. "מדובר בחוק דרקוני ובלתי דמוקרטי העוקף את המחוקק ומונע דיון מקצועי וציבורי ברפורמות שעלולות לסכן את בריאות הציבור. חוק זה מייצג את הפוליטיקה הישנה".

אידלמן הציע במכתבו כי לאור הקמת הועדה לבחינת מערכת הבריאות הציבורית היא - ורק היא תהווה את המקום לדון בנושאים אלה "במה תועיל הוועדה אם רפורמות מקיפות כל-כך תיושמנה באמצעות חוק ההסדרים? אנו הבענו את תמיכתנו הפומבית בהקמת הוועדה, וסבורים כי שם ואך ורק שם המקום להציע ולדון בנושאים אלה".

בואו לדבר על זה בפורום רפואה דחופה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום