הכנסת: אספקת התרופות תימשך

(0)
לדרג

מליאת הכנסת אישרה את "הוראת השעה", להבטחת אספקה סדירה של תרופות, לקראת חובת ההנגשה ברוסית וערבית. גרמן: "משרד הבריאות יסייע עד שהנושא יוסדר"

מאת: מערכת zap doctors

מליאת הכנסת אישרה ברוב של 30 מול מתנגד 1 את "הוראת שעה" להבטחת אספקה סדירה של תרופות, לקראת כניסתה לתוקף ב-1 במאי של חובת ההנגשה הלשונית ברוסית ובערבית על תכשירים רפואיים הנמכרים במרשם.

שרת הבריאות, יעל גרמן: "כדי למנוע מהציבור להיות בן ערובה בידי חברות התרופות, שלא נערכו לחוק, הוכנה 'הוראת שעה' המאפשרת המשך מכירת תרופות לא מונגשות לשונית. המשרד יסייע בהנגשה הלשונית. המימון: מהיטל מיוחד על חברות התרופות".

"מצאנו עצמנו בשבועות האחרונים במצב בלתי אפשרי", מוסיפה גרמן,"חברות התרופות התעלמו פעם נוספת מהמחוקק, ולא נערכו לכיתוב על תרופות מרשם בערבית וברוסית. עקב מחדלן של החברות, הפך הציבור לבן ערובה, שכן על פי החוק שאמור היה להיכנס לתוקפו ב-1 במאי 2013, לא ניתן היה לשווק תרופות מרשם ללא תרגום, כאמור".

גרמן הוסיפה כי משרד יעשה מאמץ לתת לציבור דוברי הרוסית והערבית את ההנגשה המגיעה לו, באמצעות מענה טלפוני אנושי של רוקחים דוברי רוסית וערבית, אתר ייעודי וככל הנראה גם באמצעים נוספים שנשקלים בימים אלה.

"ההיטל המוטל על חברות התרופות במסגרת 'הוראת השעה' מיועד הן למימון פעולות המשרד להנגשה הלשונית, והן לשם תמרוץ החברות לעשות את המוטל עליהן, ולעמוד בלשון החוק מהר ככל האפשר".

בואו לדבר על זה בפורום רישום תרופות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום