רמב"ם מציג: מנתחים רובוטים

(0)
לדרג

לאחרונה בית החולים רמב"ם ביצע מספר טיפולים חדשניים, כמו ניתוח רובוטי לכריתת גידול בבסיס הלשון והלוע וניתוח לייזר לסרטן הגרון. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

לאחרונה בוצעו בקריה הרפואית רמב"ם מספר פרוצדורות מוצלחות, כולן ראשונות מסוגן בצפון, אשר מביאות את בשורת הרובוטיקה לטיפול בגידולים קטנים. בין הטיפולים החדשים: ניתוח רובוטי לכריתת גידול בבסיס הלשון והלוע, וניתוח לייזר מתקדם לטיפול סרטן הגרון.

רבים בישראל חולים בסרטן הגרון וחלל הפה. אם בעבר נאלצו חולים אלו לעבור ניתוחים מסובכים וקשים, שלפעמים ארכו יותר מעשר שעות, ובעקבותיהם אשפוז של שבועות ושיקום של חודשים, הרי שבעקבות הרובוט הניתוחים התקצרו לשעתיים, ותוך שלושה ימים חוזר המטופל לפעילות מלאה.

"השינוי בתפיסה הטיפולית נכנס לבתי החולים לאט", מסביר פרופ' גיל זיו, מנהל מחלקת אף-אוזן-גרון החדש ברמב"ם, ומי שהוביל את הניתוחים הרובוטים. "עד כה נעשו בארץ מספר קטן יחסית של ניתוחים מסוג זה, אבל נוכח היתרונות הברורים, אנחנו רואים שהמגמה הולכת ומתפשטת. הניתוחים הראשונים בצפון הסתיימו בהצלחה מרובה".

אחד האמצעים המתקדמים העומדים לרשות הרופא בטיפול בחולים עם גידולים של הגרון ומיתרי הקול, הוא הלייזר הניתוחי. עם התפתחות הכירורגיה הזעיר פולשנית, נכנס הטיפול בלייזר גם לתחום סרטן הגרון. הודות לשיטה זו, כיום נחסכים מחולים רבים טיפולים הכוללים הקרנות או ניתוחים מורכבים, עם זמן אשפוז ממושך ושיקום ארוך ומסובך.

יתרונו הבולט של ניתוח הגרון באמצעות הלייזר הוא הסרה של תהליכים גידולים דרך הפה, ללא ביצוע חתכים חיצוניים בעור. עבור אלו שעברו ניתוח גדול קודם, ניתוח לייזר הוא הפתרון הטיפולי היחיד שנותר. להבדיל מניתוח מורכב הכולל כריתה וחיבור של איברים שונים, ניתוח הלייזר מאפשר לחזור על הפעולה שוב ושוב במידת הצורך.

"ניתוח הלייזר הוא הפתרון הטיפולי העדיף לסרטן גרון בשלב הראשוני, אז סיכויי ההחלמה נעים בין 95-98%", מבהיר ד"ר יקי כהן, מנהל מכון השמיעה והדיבור בביה"ח. "גילוי מוקדם הוא המפתח. הסיכוי לחלות גבוה יותר בקרב מעשנים ואנשים המרבים בשתיית אלכוהול. קבוצות סיכון אלו, כמו גם שאר הציבור, צריכים לשים לב לתסמינים כמו צרידות, שינוי אחר בקול, גוש בצוואר, שיעולים שלא חולפים וקשיי בליעה. במידה ויש תלונות מסוג זה, מומלץ לגשת בהקדם לאבחון אצל רופא מומחה לבעיות אף-אוזן-גרון".

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום