מנכ"לית WHO: "באתי לכאן ללמוד"

(0)
לדרג

מנכ"לית ארגון הבריאות העולמי, מרגרט צ'אן, הגיעה לישראל ונפגשה עם נשיא המדינה שמעון פרס. "ישראל מובילה ברמת הרפואה והחינוך הרפואי"

מאת: מערכת zap doctors

נשיא המדינה, שמעון פרס, נפגש הבוקר (א') עם מנכלית ארגון הבריאות העולמי WHO, ד"ר מרגרט צ'אן, שהודתה לנשיא על פועלו לקידום טכנולוגיות רפואיות, ופיתוח ומחקר בתחומי חקר המוח.

העולם סובל היום ממחסור בידע בנושא המוח. אוטיזם, אלצהיימר ודימנסיה הינם תחומים בהם המחקר הינם קריטיים ויכולים להציל חיים, אמרה צ'אן והוסיפה: "באתי לכאן על מנת ללמוד ממערכת הבריאות המצטיינת שלכם. ישראל מובילה ברמת הרפואה והחינוך הרפואי, ועל מנת לחנך ולפתח את הרפואה דרושה מערכת בריאות חזקה. ישראל מוציאה על בריאות פחות כספים מהממוצע ב OECD, בעוד התוצאות הינן טובות ומתקדמות". צ'אן הוסיפה וציינה לטובה את השילוב בין רפואה קהילתית ורפואת בתי חולים המתקיים בישראל.

נשיא המדינה הודה לד"ר צ'אן ואמר: אני מודה לך על ביקורך. זהו ביקור ראשון של מנכ"ל WHO בישראל. מדינת ישראל תשמח לשתף את הטכנולוגיות המתקדמות פרי פיתוח ישראלי ולפעול ביחד למען בריאות העולם ומיגור תופעות כמו רעב עולמי, פיתוח חקלאות ומזון בריא. אני שמח כי ישנו ארגון בינלאומי אשר מאפשר למידה וסיוע בינלאומי.

בהמשך הפגישה דנו השניים במגוון נושאים, וביניהם דרכים לשיפור מערכת הבריאות באמצעות קידמה טכנולוגית, מחקר ופיתוח בנושא חקר המוח, חקלאות רפואית, נגישות אזרחים למאגרי מידע רפואיים וסיוע רפואי באמצעות האינטרנט ועוד. בפגישה נכחו גם נציגי משרד הבריאות, נציגי משרד החוץ וראש האזור האירופאי ב- WHO, ד"ר סוזנה ג'קאב.

בואו לדבר על זה בפורום אוטיזם, אספרגר ו-PDD.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום