למה משקאות ממותקים מסוכנים?

(0)
לדרג

מחקר אפידמיולוגי מצא קשר בין צריכה של משקאות ממותקי סוכר, לבין עלייה במקרי תמותה עקב סוכרת, מחלות לב וכלי דם ומחלות ממאירות

מאת: מערכת zap doctors

מחקר אפידמיולוגי בינלאומי מצא קשר בין צריכה רבה של משקאות ממותקי סוכר ובין עלייה במדדי מסת הגוף (BMI או Body Mass Index), שמצידה מלווה במקרי תמותה עקב סוכרת, מחלות לב וכלי דם ומחלות ממאירות.

החוקרים מצאו כי ב-2010 נרשמו 132,000מקרי תמותה עקב סוכרת, 44,000 מקרי תמותה עקב מחלות לב וכלי דם ו-6,000 מקרי תמותה עקב מחלות ממאירות ברחבי העולם, אותם ניתן לייחס לצריכת משקאות קלים ממותקי-סוכר, מיצי פירות, או משקאות ספורט.

כחלק ממחקר Global Burden of Disease, החוקרים אספו נתונים מ-114 סקרים תזונתיים ארציים, המהווים כ-60% מאוכלוסיית העולם. על-בסיס הנתונים ממחקרים גדולים, הם קבעו כיצד השינויים בצריכת משקאות ממותקי סוכר השפיעו על מדדי מסת הגוף, ולאחר מכן, כיצד מדדי BMI גבוהים השפיעו על מקרי תמותה עקב מחלות לב וכלי דם, סוכרת ושבע מחלות ממאירות על-רקע השמנת-יתר (שד, רחם, וושט, כיס מרה, מעי גס ורקטום, כליות ולבלב).

מרבית מקרי התמותה (78%) עקב צריכה מופרזת של משקאות ממותקי סוכר תועדו במדינות בעלות הכנסה נמוכה ובינונית. במקסיקו תועד אחד השיעורים הגבוהים ביותר של צריכת משקאות ממותקי סוכר לפי היקף האוכלוסייה ושם זוהה מספר מקרי התמותה הגבוה ביותר. מנגד, ביפן תועד מספר קטן של מקרי תמותה המיוחסים לגורם סיכון זה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי צריכת משקאות ממותקי סוכר היא אחד מהגורמים ההפיכים המשמעותיים לתמותה עקב מחלות כרוניות, לא רק במדינות בעלות הכנסה גבוהה, אלא גם במדינות בעלות הכנסה בינונית.

בואו לדבר על זה בפורום דיאטה, תזונה והשמנת יתר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום