תסמונת כלילית: פתרון לדיכאון?

(0)
לדרג

מחקר חדש מצא כי גישה אקטיבית לטיפול בדיכאון בקרב חולים לאחר תסמונת כלילית, עשויה להביא להקלה בתסמינים ושיפור בתוצאות לאחר שישה חודשים

מאת: מערכת zap doctors

ממחקר חדש שהוצג בכנס השנתי של ה-Society of Behavioral Medicine בסן-פרנסיסקו, עולה כי גישה אקטיבית לטיפול בדיכאון בחולים לאחר תסמונת כלילית חדה - עשויה להביא להקלה בתסמינים, עם שיפור התוצאות לאחר שישה חודשים.

לטענת החוקרים, הממצאים מצביעים על אפשרות לסייע למטופלים במצוקותיהם לאחר אירוע של התקף לב או אשפוז בשל אנגינה לא-יציבה. מחקר גדול יסייע להבין אם ניתן להציע טיפול זה לעשרות אלפי חולים הנאלצים להתמודד עם מחלות לב קשות.

במחקר הנוכחי נכללו 150 חולים עם תסמיני דיכאון, עד שישה חודשים לאחר תסמונת כלילית חדה. מחצית מהחולים קיבלו טיפול פעיל כנגד דיכאון במשך שישה חודשים, עם אפשרות לבחור בטיפול לפתרון-בעיות באמצעות הטלפון או רשת האינטרנט ו/או טיפול תרופתי, או אף אחת מהאפשרויות הללו. המחצית השנייה של החולים קיבלו טיפולי דיכאון כפי שנקבע על ידי הרופא המטפל.

לאחר שישה חודשים, בקבוצת הטיפול הפעיל נרשמה ירידה משמעותית בתסמיני דיכאון, והעלויות המשוערות מבחינת טיפול לבריאות הנפש היו גבוהות יותר, אך עלויות הטיפול הרפואי בכללותן היו נמוכות יותר בהשוואה לקבוצת הביקורת.

סובלים מדיכאון? לאבחן את עצמכם לחצו כאן.

בואוח לדבר על זה בפורום דיכאון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום