אחד מכל תשעה רופאים היגר

(0)
לדרג

ממחקר מקיף שנערך על ידי משרד הבריאות והלמ"ס עולים נתונים מדאיגים בנוגע להגירת רופאים לחו"ל. וגם: רק 70% מהרופאים בארץ עובדים במקצועם. ומי מרוויח הכי הרבה?

מאת: מערכת zap doctors

ממחקר שנערך על ידי משרד הבריאות והלמ"ס עולה כי כי רק 70% מהרופאים בישראל עובדים במקצוע, ו-1 מתוך 9 רופאים היגר לחוץ לארץ. הנתונים עוד מראים כי 61% מהרופאים מועסקים הינם שכירים, 33% הם גם שכירים וגם עצמאיים ו-6% עובדים כעצמאיים בלבד.

בקרב הרופאות ניכר שיעור גבוה יותר של שכירות ופחות שכירות-עצמאיות. בקרב הרופאים השכירים נמצא השכר הממוצע הגבוה ביותר במחוז ירושלים. הרופאים המומחים משתכרים עד פי 2 מהרופאים הלא-מומחים.

סך הכל, לפי הנתונים של מפקד האוכלוסין לשנת 2008, עולה כי עבודתם העיקרית של 55% מכלל הרופאים והרופאות מתבצעת בבית-חולים ושל 38% בקהילה. שיעור הרופאים המועסקים ל-1,000 תושבים נע בין 4.4 במחוז תל-אביב, לבין 2.4 ו-2.2 במחוזות הדרום והצפון. שיעור המומחים מכלל הרופאים במחוזות נע בין 46% בצפון ל- 63% בתל אביב.

המצב מדאיג בכל הנוגע לנתוני הגירה; ב- 2008 שהו בחו"ל למשך שנה ויותר 3,580 רופאים בעלי רישיון עבודה. בין תחומי ההתמחות שבהם ניכר שיעור גבוה של שוהים בחו"ל, נרשמו נוירולוגית ילדים (27% מכלל המומחים בנוירולוגית-ילדים), הרדמה (12%), פסיכיאטריה (9%) ורפואת ילדים (8%).

בתחומי ההתמחות אלה ואחרים, כגון גריאטריה, משפחה, רפואה פיזיקאלית ושיקום וכן פסיכיאטריה של הילד והמתבגר - נמצא מספר קטן של מומחים בישראל. מרבית התחומים הנ"ל סובלים מאחוז נמוך של מומחים צעירים ו\או אחוז גבוה של מומחים בגיל 65 ומעלה והם מוגדרים כמקצועות במצוקה.

בואו לדבר על זה בפורום לימודי רפואה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום