אספירין מפחית סיכון למלנומה

(0)
לדרג

ממחקר חדש עולה כי טיפול באספירין בקרב נשים מלווה בסיכון מופחת להתפתחות מלנומה. השלב הבא: מחקר שיבחן האם אספירין יעיל גם במניעה

מאת: מערכת zap doctors

ממחקר חדש שתוצאותיו פורסמו במהדורת מרץ של כתב העת Cancer, עולה כי טיפול באספירין בקרב נשים מלווה בסיכון מופחת להתפתחות מלנומה. ממצאי המחקר עולים בקנה אחד עם מחקרים קודמים, שמצאו כי הסיכון המופחת לממאירות בקרב אנשים שנוטלים אספירין נובע מהתכונות נוגדות הדלקת של הטיפול.

מדגם WHI כלל כ-93,000 נשים אמריקאיות לאחר מנופאוזה, בנות 50-79. מאחר שרק שבע נשים לא לבנות פיתחו מלנומה במהלך תקופת המעקב, ומכיוון שכמות קטנה יותר של פיגמנט עורי מהווה גורם סיכון למלנומה,החוקרים התמקדו רק בנשים לבנות (קרוב ל-60,000 נשים).

הנשים סווגו לשלוש קבוצות: נשים שלא דיווחו על נטילת NSAID בתחילת המחקר (כ-35,000 נשים), נשים שנטלו אספירין ו-NSAID (כ-15,000 נשים) ונשים שנטלו NSAID בלבד (כ-9,000 נשים).

במהלך חציון מעקב של 12 שנים, תועדו 548 מקרים חדשים של מלנומה. בנשים שנטלו אספירין נרשמה ירידה של 21% בסיכון למלנומה, בהשוואה לאלה שלא קיבלו את הטיפול התרופתי. באופן ספציפי, תועדו 115 מקרים של מלנומה בקבוצת המטופלים באספירין ו-NSAID ו(0.76%), 89 מקרים בקבוצת הטיפול ב-NSAID בלבד (0.97%) ו-33 מקרים באלו שלא נטלו NSAID (0.97%).

החוקרים מצאו כי ההשפעה המגינה של אספירין הביאה להארכת משך הטיפול התרופתי; הם זיהו ירידה של 11% בסיכון לאחר שנה, ירידה של 22% בסיכון לאחר 1-4 שנים וירידה של 30% לאחר חמש שנים ומעלה. מנגד, לא חלה ירידה בסיכון למלנומה בנשים שנטלו רק NSAID, בהשוואה לאלו שלא נטלו כלל NSAID.

מדובר במחקר הגדול ביותר עד כה, וממצאיו תומכים במתן אספירין למניעת מלנומה וכן במחקר קליני שיבחן ישירות אם אספירין עשוי לשמש למניעה.

בואו לדבר על זה בפורום תרופות ורוקחות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום