רפואת שיניים אסתטית: דרך היופי

(0)
לדרג

שיניים עקומות או רקובות יכולות להרוס את מראהו של האדם הנאה ביותר. למרבה המזל, רפואת השיניים מעניקה פתרונות מצוינים למגוון רחב של בעיות מהסוג הזה

מאת: מערכת zap doctors

לחיוך מושלם יש חשיבות אסתטית ובריאותית. בעידן בו למראה מיוחסת חשיבות רבה, התחום של רפואת שיניים אסתטית צובר תאוצה. "כולם רוצים חיוך מושלם" אומר ד"ר דני קוזק, רופא שיניים ומומחה לשיקום הפה (פרוסתודונטיה). החיוך משפיע על המראה הכללי של הפנים ושיניים חסרות, עקומות או שאינן לבנות, עלולות לפגום במראה פניו של האדם ולפגוע בדימויו וביטחונו העצמי.

טיפולי שיניים אסתטיים מתיישבים עם המגמה הגוברת בעולם המערבי של מודעות למראה וחתירה למראה אסתטי ויפה. "המודעות של האנשים לצורתם החיצונית, המדיה וסטנדרטיזציה של מושג היופי הכללי בעולם הגלובלי גרמו לעלייה ניכרת בכמות הטיפול האסתטית בפנים, בגוף ובחלל הפה, אומר דר קוזק ומדגיש כי להתפשטות התהליך תרמו גם היכולות של רופאי השיניים: "לרופאים מומחים בשיקום הפה יש כלים להעניק טיפולים אסתטיים קוסמטיים וכן טיפולים רפואיים שתוצאותיהם אסתטיות: סתימות לבנות, כתרים מחומרים יותר אסתטיים, אפשרויות להלבנת שיניים ויישור שיניים שיש בכוחן להעניק גם פה בריא וגם מראה פה יפה".

לא רק אסתטיקה

טיפולי שיניים אסתטיים שונים מכל טיפול קוסמטי, ולכן לא מבוצעים על ידי קוסמטיקאיות במכוני יופי וטיפוח. טיפולי שיניים אסתטיים הם טיפולי שיניים לכל דבר ובעוד שחלקם אסתטיים בלבד, רובם הגדול הוא גם רפואי וגם אסתטי. ד"ר קוזק: "תחום האסתטיקה הוא חלק מתחום ברפואת שיניים הנקרא 'שיקום הפה' ורשאים לעסוק בו רק רופאי שינים, כאשר מומלץ לעבור טיפול אצל הרופאים שעברו הכשרה בתחום. למעשה, רופאי השיניים אשר קיבלו את ההכשרה הטובה בתחום האסתטיקה הם מומחים לשיקום הפה. כל טיפול שהוא למטרה רפואית ייושם תוך כדי שימת לב לתוצאה אסתטית".

הדרך לחיוך המושלם

מהו בכלל חיוך מושלם? "בחברה המערבית פה אסתטי הוא פה נקי, מלא שיניים אשר מסודרות בצורה הרמונית וצבען יחסית בהיר. בנוסף לכך, אנו כאנשי מקצוע לא נרצה לראות יותר מדי חניכיים בחיוך ונרצה שקו להבי השיניים יתמזג עם השפה העליונה בשעת חיוך, מסביר דר קוזק.

"הבעיות הנפוצות בתחום האסתטיקה הן חוסר שיניים בחיוך, קו להבי שיניים לא סדיר כמו לדוגמה צד אחד ארוך יותר מהצד השני בשיניים העליונות, מרווחים לא סימטריים, מנחי שיניים לא תקינים כמו שיניים מסובבות או עולות אחת על השנייה וכן בעיות של הטיות שיניים, שיניים בולטות או מרווחים גדולים בין השיניים. בכל אלה ניתן לטפל בשלל דרכים, בהן סתימות לבנות בשיניים קדמיות ואחוריות; כתרים על גבי השיניים ועל גבי שתלים; יישור שיניים ושחזורים מודבקים שיכולים היות ציפויי שיניים, בעיקר בשיניים הקדמיות: אלה מבוצעים בעיקר מחרסינה ומטרתם לשנות את צורת השן, מנח השן, צבע השיניים או מספר שינויים יחד.

לא לפחד מיישור שיניים

אחת המהפכות הבולטות בשנים האחרונות בתחום שיקום הפה קשורה ליישור שיניים. שיניים בולטות או עקומות הן בעיה אסתטית נפוצה מאוד. לרוב, בעיה זו צריכה להיות מטופלת בגיל צעיר והטיפול ארוך וממושך, מורכב ורב שלבי. מבוגרים שלא זכו לקבל את הטיפול בצעירותם שואפים לשקם את מראה פיהם בגיל מבוגר ולא נוקטים פעולות נדרשות כי אף אחד לא רוצה להסתובב עם גשר על השיניים בגיל שכזה.

ד"ר קוזק מפיג את החששות: "הבשורה הגדולה לכל המבוגרים שמעוניינים ליישר את שיניהם ולקבל חיוך מושלם היא שהם יכולים לעבור טיפול יישור שיניים מבלי שכולם 'יראו להם'. הטיפול אמנם עדיין ארוך ורב שלבי, אבל הוא לא בולט: אין יותר גשר מתכת שבולט מהפה ומנצנץ למרחקים. היום ניתן לבצע טיפול של יישור שיניים שאיננו בולט וכלל איננו מורגש, למשל באמצעות פלטות שקופות ו/או הדבקת הסמכים (הקוביות) של הגשר בצד הפנימי של הפה".

בואו לדבר על זה בפורום טיפולי שיניים אסתטיים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום