חומצה פולית לא מונעת רעלת

(0)
לדרג

ממחקר חדש עולה כי בניגוד לדעה רווחת, טיפול יומי בתוספי חומצה פולית אינו מונע הופעת יתר לחץ דם בהיריון או רעלת היריון

מאת: מערכת zap doctors

טיפול יומי בתוספי חומצה פולית, במינון 400 מיקרוגרם, בשלב מוקדם של ההריון - אינו מונע הופעת יתר לחץ דם בהיריון או רעלת היריון, כך עולה ממחקר חדש שתוצאותיו פורסמו בכתב העת Hypertension.
.
ברקע מסבירים החוקרים כי הצטברו עדויות לפיהן מולטי-ויטמינים המכילים חומצה פולית מפחיתים משמעותית את הסיכון ליתר לחץ דם בהיריון או רעלת היריון, והם ניסו לבחון את האמיתות של אותן עדויות.

הם בחרו משתתפות שהיו רשומות בשני מאגרים, ולא סבלו מיתר לחץ דם כרוני או סוכרת לפני שבוע 20 להיריון. ניתוח סטטיסטי שימש להערכת ההשפעות של הערפלנים האפשריים העיקריים, כולל גיל, מדד מסת גוף, השכלה, תעסוקה ו-ולדנות.

מבין למעלה מ-193,000 נשים (47.9% שנטלו תוספי חומצה פולית ו-52.1% שלא נטלו תוספים), ההיארעות הכוללת של יתר לחץ דם בהיריון ורעלת היריון עמדה על 9.5% ו-2.5%, בהתאמה. ההיארעות של יתר לחץ דם בהיריון ורעלת היריון עמדה על 9.7% ו-2.5% בנשים שנטלו תוספי חומצה פולית, ועל 9.4% ו-2.4% בנשים שלא נטלו תוספים אלו.

לפיכך, מסקנת החוקרים היתה כי לא ניתן לקבוע כי תוספי חומצה פולית בשלב מוקדם במהלך ההיריון מונעים הופעת יתר לחץ דם בהיריון או רעלת היריון.

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום