הפרעות פסיכיאטריות קשורות גנטית

(0)
לדרג

במחקר חדש נמצא קשר גנטי בין הפרעות קשב, היפראקטיביות, הפרעה דו-קוטבית, דיכאון מאז'ורי וסכיזופרניה. כולם קשורים בשני גנים המעורבים במאזן הסידן במוח

מאת: מערכת zap doctors

במחקר גנטי גדול להערכת מחלות פסיכיאטריות, שתוצאותיו פורסמו במהדורת פברואר של כתב העת ,Lancet נמצא קשר גנטי בין חמש הפרעות פסיכיאטריות; הפרעות קשב, ריכוז והיפראקטיביות, הפרעה דו-קוטבית, הפרעת דיכאון מאז'ורי וסכיזופרניה.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לזהות וריאנטים ספציפיים בבסיס השפעות גנטיות משותפות לאותן הפרעות. לשם כך הם בחנו את הנתונים שנאספו מכ-33,000 מקרים וכ-28,000 ביקורות ממוצא אירופאי.

החוקרים זיהו ארבעה אתרי סיכון עם קשר משמעותי וחופף בין חמש ההפרעות. מדדי סיכון אישרו את ההשפעות המשותפות, בעיקר בין הופעה בבגרות של הפרעה דו-קוטבית ודיכאון מאז'ורי וסכיזופרניה. התוצאות מספקות עדויות חדשות העשויות לסייע בסיווג הפרעות אלו על-בסיס הגורמים ברקע. הממצאים חשובים במיוחד לאור המהדורה החדשה הקרבה של DSM ו-ICD.

החוקרים מצאו כי שינויים בשני גנים: CACNA1C ו-CACNB2, המעורבים במאזן הסידן בתאי המוח, קשורים עם הופעת חלק מההפרעות הללו ועשוי לשמש כיעד טיפול אפשרי. בנוסף, ממצאי המחקר מעידים על מסלול ביולוגי ספציפי כגורם התורם לפתוגנזה של מספר הפרעות פסיכיאטריות, ותומכים באפשרות כי אתר זה ישמש מטרה לטיפולים בהפרעות פסיכיאטריות.

בואו לדבר על זה בפורום פסיכולוגיה קלינית של הילד והמתבגר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום