"רשות המיסים שודדת את הרופאים"

(0)
לדרג

מנהל רשות המיסים לא הגיע לדיון בוועדת הכספים בנוגע למיסוי מענקי עידוד רופאים בפריפריה. היו"ר משה גפני: "המדינה הונתה את הרופאים ופוגעת בבריאות"

מאת: מערכת zap doctors

עימות חריף פרץ הבוקר (ג') בוועדת הכספים, במהלך דיון על כוונת רשות המיסים למסות מענקי עידוד שנועדו לעודד מעבר רופאים מהמרכז לפריפריה בשיעור של 48% מס. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), הביע תרעומת על היעדרותו של מנהל רשות המיסים מהדיון ועל-כך שנציגי הרשות לא הביאו כל הצעה לפתרון אמיתי של המשבר, ומסרבים לראות במענקים כסכומים הפטורים ממס או כרווחי הון עליהם חלים שיעורי מס נמוכים בהרבה, בין 20% ל- 25%.

גפני הודיע שבכוונתו לקדם הצעת חוק שתקבע שהמענקים יוכרו כמלגות, אותן לא ניתן למסות ואמר להודיע לאנשי הרשות כי החוק יעבור. "הכוונה היתה שהרופאים יקבלו את הכסף הזה. כולם מבינים שמדובר בפיקוח נפש במלוא מובן המילה ושצריך לקדם ולשפר את הרפואה בפריפריה.

"המיסוי לא יכול לעמוד על 48%, זה מנוגד לחלוטין לרוח ההסכם. בשום אופן זה לא יכול להיות מס רגיל על הכנסה, היתה כאן הונאה גדולה. זו רמאות לשמה. הדבר יסיג אחור את כל הרפואה בישראל. חבל שהמדינה תפגע בהישג המרשים של סגן השר ליצמן, שעשה מהפכה של ממש בבריאות. הוא ניער משרד בעייתי וניהל מהפכה שהיטיבה עם כל אזרחי המדינה".

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן (יהדות התורה): "בפעם הראשונה בישראל רופאים מעדיפים ללכת לפריפריה ועכשיו המדינה באה והורסת את זה במו ידיה. הרופאים אומרים ובצדק שאם זאת היתה הכוונה לא היו הולכים להסכם. המדינה עשויה להסב נזק קשה לרפואה הציבורית, שייקשה מאוד לתקן אותו בעתיד".

גפני הציג את החלופות שהוצעו ע"י הוועדה לפתרון המשבר: הצעה 1, שרשות המיסים תתייחס לכסף הזה כמו אל רווח הון, ובמקום 48% שיעור המס יהיה 20% עד 25%. הצעה 2 שההסתדרות הרפואית תעתור לבית המשפט נגד הפרת ההסכם, והצעה 3 הנחת הצעת חוק שתקבע שהכספים הם כמו מלגות שלא ניתן למסות.

גפני הביע תסכול רב על-כך שרשות המיסים לא באה עם הצעה קונקרטית ולא הסכימה לקבל אף אחת מהצעות הוועדה. בסיכום קרא לממשלה "להגיע לפתרון מוסכם עם ההסתדרות הרפואית ובמידה שלא, אנחנו רואים בכך תהליך הונאה ונפעל לקדם את הצעת החוק". גפני גם דרש מהיועצת המשפטית לוועדה להעביר את הפרוטוקול של הדיון לשופטת המחוזית של מחוז מרכז שטיפלה בעתירת הרופאים בנושא ".

בואו לדבר על זה בפורום רפואה דחופה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום