ירידה בשיעורי סרטן המעי הגס

(0)
לדרג

בשני העשורים האחרונים חלה בקרב הציבור היהודי בישראל ירידה בשיעורי סרטן המעי הגס והחלחולת. הנתונים מתפרסמים לרגל חודש המודעות למחלה

מאת: מערכת zap doctors

על פי נתוני הרישום הלאומי לסרטן והמרכז לבקרת מחלות של משרד הבריאות, חלה בשני העשורים האחרונים ירידה בשיעורי סרטן המעי הגס והחלחולת בקרב יהודים. מדובר בירידה של 17% בגברים ו-13% בנשים. אם כי בקרב ערבים נצפתה עלייה, ומגמת התייצבות בחמש השנים האחרונות.

הנתונים מתפרסמים לרגל חודש המודעות לסרטן המעי הגס והחלחולת שחל במרץ. במסגרתו תקיים האגודה למלחמה בסרטן פעילויות מגוונות להעלאת המודעות למניעה, לגילוי מוקדם, לאמצעי טיפול ולריפוי מסרטן המעי הגס והחלחולת.

סך הכל, ב-2010 אובחנו 3,247 מתושבי ישראל עם סרטן חודרני של המעי הגס והחלחולת, מתוכם 1,437 גברים יהודים, 1,392 נשים יהודיות, 154 גברים ערבים, 127 נשים ערביות ו-137 אחרים (נוצרים).

עוד עולה מהנתונים כי שיעור המאובחנים בשלב מוקדם של המחלה כמעט הוכפל בטווח של עשרים שנה, מ-18% ל-34%, ושיעורי התמותה ירדו ב-17% בגברים וב-11.4% בנשים. סך הכל, למעלה מ-50% מהאוכלוסייה המיועדת לבדיקות גילוי מוקדם מבצעת בדיקה כלשהי לגילוי מוקדם, ושיעור ההיענות הארצי לבדיקת דם סמוי בעלייה מתמדת ועומד על כ-41%.

עוד חשוב לציין, כי נכון להיום ישראל ממוקמת במקום ה-4 בשיעורי ההיארעות של סרטן המעי הגס ובמקום ה-15 בשיעורי התמותה, ביחס ל-20 המדינות עם השיעור הגבוה בעולם של המחלה. ומדובר למעשה במחלה השנייה בשכיחותה בישראל, לאחר סרטן השד בנשים וסרטן הערמונית בגברים.

מרגישים טוב? כדי לאבחן את עצמכם לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן המעי הגס.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום