הדסה: טכנולוגיה חדשה לניתוחי ברך

(0)
לדרג

בבית החולים הדסה בוצעו ניתוחים להחלפת ברך באמצעות טכנולוגיה המבוססת על ג'ירוסקופיה ו-WiFi. "זה נדבך נוסף בהתקדמות של כירורגיה ואורטופדיה נתמכת מחשב". צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

בימים האחרונים בוצעו בבית החולים הדסה ניתוחים ראשונים בטכנולוגיה ייחודית וחדשה בעולם להחלפת ברך. הטכנולוגיה הקרויה IASSIST. היא מבוססת על ג'ירוסקופיה ו- WiFi, והיא פותחה על ידי חברת ZIMMER בארה"ב. פרופ' אירי ליברגל, מנהל המערך האורטופדי בהדסה, היה שותף לצוות הרפואי שגיבש את הטכנולוגיה ליישום קליני. עד כה נותחו בהצלחה 4 מטופלים בשיטה החדשה.

הג'רוסקופיה מאפשרת למקם את מישור העצם במרחב (בדומה למערכת שנמצאת בשימוש במטוסים), ומדריכה את המנתח באיזו זוית לחתוך את העצם. טכנולוגית ה- WiFi מקשרת את המחשב למכשיר שיושב על עצם הברך (בדומה למערכת המאפשרת גלישה באינטרנט אלחוטי). כך מושג דיוק מירבי בביצוע הניתוח והמטופל מאבד פחות דם.

"זה נדבך נוסף בהתקדמות של כירורגיה ואורטופדיה נתמכת מחשב בעולם שכולו טכנולוגיה ממוחשבת, וגם הטיפול הרפואי הולך לכיוון הזה", אומר פרופ' ליברגל. את הניתוחים בהדסה ביצעו פרופ' ליברגל, ד"ר יואב מתן, מנהל היחידה להחלפת מפרקים, וכן ד"ר גוריון ריבקין וד"ר ליאוניד קנדל.

בשנים האחרונות משמשת המחלקה האורטופדית בהדסה אתר מרכזי עבור החברות המובילות בעולם לבדיקת טכנולוגיות ומכשירי ניתוח. רופאי המחלקה מוזמנים תדירות למרכזים רפואיים מובילים בכל העולם להרצות על נסיונם בהדסה ולהדריך מנתחים מקומיים.

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום