תם עידן הסיגריה האלקטרונית?

(0)
לדרג

משרד הבריאות יאסור על ייבוא ושיווק של כל מותגי הסיגריה האלקטרונית למשך חמש שנים, שלאחריהן יוחלט סופית על ההגבלות. בנוסף, אסור למכור סיגריות בבתי חולים

מאת: מערכת zap doctors

משרד הבריאות ממליץ לאסור על ייצור, יבוא ושיווק של סיגריות אלקטרוניות בישראל. ועדה של המשרד המליצה כי המהלך יתבצע באמצעות הוראת שעה, שתהיה תקפה ל-5 שנים.

במהלך התקופה הייעודה ימשיך המשרד לעקוב אחרי ההתפתחויות המדעיות בעולם בדבר הסיכונים של השימוש בסיגריות אלקטרוניות, התועלות או חוסר תועלת בגמילה מעישון, ואחר מדיניות הסדרה במדינות אחרות בעולם. בתום חמש שנים יוחלט אם להפוך את הוראת השעה לקבועה או לבצע בה שינויים.

כמו כן, משרד הבריאות מפרסם כי בנוסף על האיסור לעשן בכל שטחי בתי החולים, כולל בשטחים הפתוחים, כעת גם אסור למכור סיגריות בבתי החולים.

בשנים האחרונות משרד הבריאות מוביל את יישומה של תכנית לאומית לצמצום העישון ונזקיו. יישום התוכנית נעשה תוך שימוש בחקיקה ואכיפה לצמצום החשיפה לעישון כפוי, קידום מדיניות מיסוי מוצרי טבק, הסברה לצורך העלאת המודעות לעישון ונזקיו ועידוד הגמילה מעישון.

בנוסף, החל מ-2010 הוכנסו לסל שירותי הבריאות טכנולוגיות מוכחות ויעילות לגמילה מעישון, הכוללות סדנאות קבוצתיות ותרופות מרשם.

בכל זאת, לאחרונה יש מגמה מתרחבת של הפצת מותגים שונים תחת "סיגריה אלקטרונית", ביניהם כלי אידוי חשמלי בצורת סיגריה, המשמש לשאיפה לחלל הפה ולדרכי הנשימה של חומרים שונים הכוללים תמיסות טעם וריח, חומר המייצר אדים דמויי עשן, וחומרים פעילים אחרים.

בנוסף, חלק ממותגי הסיגריות האלקטרוניות מכילים ניקוטין, שהוא חומר ממכר ורעיל. וגם על אלו שלא מכילים ניקוטין, אין פיקוח לגבי התכולה והסכנות הבריאותיות האפשריות.

המציאות היא שהסיגריה האלקטרונית מוצגת באופן מטעה, כחלופה כביכול בטוחה מבחינה בריאותית בהשוואה לסיגריה הרגילה, וכביכול כאמצעי המסייע לגמילה מעישון, והיא משווקת בחנויות או באמצעות האינטרנט, תוך ניצול העובדה שמדובר במוצר חדש שטרם נחקר ונבדק לעומק.

חשוב לציין, ב-2009 הוציאה רשות התרופות והמזון של ארה"ב (FDA) אזהרה חמורה לגבי בטיחות השימוש בסיגריות אלקטרוניות, בשל נוכחות חומרים מסרטנים במספר מותגי סיגריות אלקטרוניות שנבדקו על ידה ובהיעדר הוכחות לגבי היעילות בגמילה מעישון. בעקבותיה, הטילו מדינות רבות בעולם מגבלות שיווק וייבוא על סיגריות אלקטרוניות, עד כדי איסור מוחלט על ייבוא ושיווק.

משרד הבריאות בישראל הוציא אזהרות לציבור לגבי השימוש בסיגריות אלו בשל הסיכונים האפשריים. אך למרות זאת, העניין והשימוש במוצרים אלו גבר, תוך עלייה מדאיגה בהיקף הפרסום והשיווק של סיגריות אלו.

בואו לדבר על זה בפורום הפסקת עישון - איך להפסיק לעשן?

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום