דולה מקטינה הסיכוי לניתוח קיסרי?

(0)
לדרג

מחקר חדש מראה כי תמיכה של דולה במהלך הלידה מקטינה ב-40% את שיעור הניתוחים הקיסריים. ויש לזה גם השלכות כלכליות

מאת: ד"ר עמית עקירוב

תמיכה של דולה בלידה מלווה בירידה של 40% בשיעור הניתוחים הקיסריים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו במהדורת פברואר של כתב העת American Journal of Public Health. התוצאות מחזקות מחקר קודם שמצא כי תמיכה בלידה גם מביאה להפחתת השימוש באפידורל ולידה מכשירנית.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות כאלף הריונות יחידים בתמיכת דולה במיניאפוליס. הלידות נבחנו אל מול מדגם ארצי של קרוב ל-280,000 הריונות יחידים ממדגם Nationwide Inpatient Sample Healthcare Cost and Utilization Project.

החוקרים מצאו כי הסיכויים לניתוח קיסרי בקבוצת הנשים שזכו לתמיכת דולה היו נמוכים ב-40.9%, זאת לאחר תקנון לסיבוכים קליניים ולגיל ומוצא האם. בקרב נשים שזכו לתמיכת דולה, שיעור הניתוחים הקיסריים עמד על 22.3%, בהשוואה ל-31.5% בקבוצת ההשוואה.

נשים שזכו לתמיכת דולה היו מעט יותר מבוגרות בהשוואה לאחרות (גיל 27 שנים לעומת 25 שנים), עם שכיחות מעט נמוכה יותר של יתר לחץ דם בהיריון (3.8% לעומת 7.8%).

לנתונים הללו עשויות להיות גם השפעות כלכליות; עם העסקת דולה, התחזית היא כי מחצית מהמדינות יחסכו כ-200 דולרים לכל לידה, עם הפחתת הניתוחים הקיסריים ל-22.3% מכלל הלידות (החיסכון משתנה בהתאם לתגמול המקובל בכל מדינה ושיעור הניתוחים הקיסריים, ועשוי להגיע ליותר מ-2.5 מיליון דולרים בעד רבע מהמדינות).

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום