יופסקו שרותי מיילדת אישית

(0)
לדרג

משרד הבריאות הודיע כי החל מה-1.4 יופסקו בכל בתי החולים הממשלתיים שרותי מיילדת אישית, זאת בהנחיית היועץ המשפטי שאוסרת העדפת מטופלים תמורת תשלום

מאת: מערכת zap doctors

משרד הבריאות הודיע כי החל מה-1.4 יופסקו בכל בתי החולים הממשלתיים בארץ שרותי מיילדת אישית. ההודעה באה על רקע הנחייה של היועץ המשפטי לממשלה שאוסרת העדפה של מטופלים תמורת תשלום. על המכתב שהופץ אל כל בתי החולים בארץ היתה חתומה היועצת המשפטית, עו"ד מירה היבנר-הראל.

"אני מניחה כי כל בתי החולים הממשלתיים והממשלתייים-עירוניים מודעים להנחיית היועץ המשפטי בדבר איסור פעילות בחירת רופא בתשלום", היא כותבת וממשיכה, " על פי רציונל האיסור, כל פעילות שיש בה העדפה של מטופל על פני משנהו ביחס לשירותי הגורם המטפל, והכרוכה בתוספת תשלום פרטית, אסורה אם לא הותרה במפורש בדרך המתאימה. שירות מיילדת הוא בגרעין השירות הרפואית והמעגל הפנימי ביותר שלו - ודין המיילדת כדין כל מטפל אחר".

כידוע, שרות "מיילדת אישית" אפשר לנשים בעלות אמצעים לשכור את שרותיה של מיילדת מקצועית, שתלווה אותן לאורך כל הלידה, מרגע הקבלה לחדר הלידה ועד לסיומה. המחיר היה בדרך כלל כמה אלפי שקלים. השירות קיים כבר זמן רב בישראל, ולמעשה יש בתי חולים המציעים בעצמם את השרות הזה.

מנהל המרכז הרפואי שיבא, פרופ' זאב רוטשטיין, אמר בעקבות ההחלטה: "אומנם בשיבא לא קיים שירות של מיילדת אישית כמתואר בחוזר של עו"ד מירה היבנר, רחמנא ליצלן, אך שוב אנו עדים לפגיעה בציבור וברפואה הציבורית, הפעם מבית מדרשה של היועצת המשפטית של משרד הבריאות.

לא די שאין מספיק אחיות מיילדות בחדר לידה והקיימות קורסות מהעומס, בעקבות ההחלטה, בבתי החולים המפעילים שירות של מיילדות אישיות, ייפגע כעת גם ציבור היולדות שלא משתמשות בשירות האמור, בשל העובדה הפשוטה שבפועל יקטן המספר הכולל של המיילדות הנמצאות במשמרת לעומת כמות היולדות".

פרופ' רוטשטיין סיכם באומרו כי מנכ"ל משרד הבריאות וסגן השר חייבים להתערב ולמנוע את ההחלטה המהווה פגיעה נוספת ומיותרת ביולדות.

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום