מבצע הטסת פגות הסתיים בהצלחה

(0)
לדרג

מבצע מורכב הוטסו במסוק של חיל האוויר זוג פגות שנולדו לאם סודנית במשקל 900 גרם. "לא ניתן להשתמש בציוד לפגים במסוק צבאי, ולכן הפגות הונשמו כל הדרך ידנית במפוח"

מאת: מערכת zap doctors

במבצע מורכב ומוסבך הוטסו במסוק של חיל אוויר זוג פגות שנולדו לאם סודנית במשקל של כ-900 גרם לטיפול במרכז הרפואי אסף הרופא. למבצע הצלת חייהן של הפגות נרתמו משרד הבריאות, צה"ל, בית חולים יוספטל והמרכז הרפואי אסף הרופא.

האם, פליטה מסודן, ילדה את התאומות בשבוע ה-28 להריונה. הפגות נולדו בבית החולים יוספטל במצב הדורש הנשמה וטיפול נמרץ שבית החולים באילת לא יכול היה לספק. אי לכך, בוצעה פניה באמצעות משרד הבריאות למרכז הרפואי אסף הרופא, שם קיימת פגייה וטיפול נמרץ בילוד מהמתקדמים בארץ.

המרכז הרפואי התארגן במהירות. מנהל מחלקת הפגים באסף הרופא, ד"ר אלי הימן, סגניתו ד"ר רימונה קידר ואחות נוספת הוטסו באמצעות מסוק יסעור צה"לי בליווי של צוות 669 לאילת לחילוץ הפגות.

ד"ר אלי היימן, מנהל הפגייה במרכז הרפואי אסף הרופא מספר "ההרגשה שאתה נוסע להציל חיים של תינוק היא הרגשה נפלאה, אבל גם מלווה במתח ובשאלות כמו מה יהיה, כיצד ניתן יהיה להעביר אותן, מה מצב התינוקות וכו'", אומר ד"ר היימן.

"לא פשוט להעביר שני פגים מונשמים במסוק. לא ניתן להשתמש בציוד לפגים במסוק צבאי ולכן הפגות הונשמו על ידנו ידנית במפוח במהלך כל הדרך. מגיע לכולם קרדיט על המבצע, בית החולים באילת הכין את התינוקות בצורה טובה מאוד, וצוות חיל האוויר פעל בצורה מהירה ויעילה וראוי לכל השבחים.

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום