ניתוחי חזה לילדים בטכנולוגיה חדשה

(0)
לדרג

מרכז שניידר החל לבצע לאחרונה ניתוחים טורקוסקופיים מתקדמים של בית החזה עבור תינוקות עם מומי ריאות מולדים. "זה יביא להצלת חיים ולשיפור איכות החיים בקרב ילדים כאלו". צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

צוות המערך הכירורגי במרכז שניידר לרפואת ילדים, החל לבצע לאחרונה ניתוחים טורקוסקופיים מתקדמים (Advanced Thoracoscopic Surgery) של בית החזה באמצעות טכנולוגיה זעיר-פולשנית. ניתוחים מסוג זה, המתבצעים במקרים של מומי ריאות מולדים בתינוקות קטנים, מבוצעים במרכזים רפואיים בודדים בעולם.

כאמור, הניתוחים הטורקוסקופיים מתבצעים במקרים של הימצאות ציסטות בבית החזה, ובמקרים של מומים מבניים מולדים של הריאות. מה שקורה בניתוח הוא כריתה חלקית של אונת הריאה או כריתת קטע מהרקמה הריאתית החולה. הניתוחים מבוצעים ללא פתיחת בית החזה וללא היווצרות של צלקות גדולות, בכך הם מונעים עיוות של החזה כתוצאה מהניתוח, ומאפשרים לתינוקות המטופלים אשפוז קצר ושחרור מהיר לביתם.

לאחרונה ביצעו פרופ' נפתלי פרויד, מנהל המחלקה הכירורגית במרכז שניידר, וד"ר דרגן קרברושיץ', סגן מנהל המחלקה הכירורגית ומנהל השירות לכירורגיה זעיר פולשנית - סבב ניתוחים טורקוסקופיים בילדים. בניתוחים האלה השתתף גם ד"ר סטיבן רוטנברג, מנהל המחלקה לכירורגיית ילדים בבית החולים לילדים Rocky Mountain, בדנבר, ארצות הברית, שהוא אחד החלוצים בתחום.
"
ביצוע הניתוחים המורכבים הללו התאפשר הודות לצוות כירורגי מיומן ומנוסה, צוות חדר ניתוח המתמחה בניתוחי ילדים ושיתוף פעולה הדוק עם ד"ר רוטנברג", אמר פרופ' פרויד. "אני גאה להיות חלק מהצוות המוביל ניתוחים אלה בארץ, ומשוכנע שזה מהווה פתרון משמעותי, כזה שיביא להצלת חיים ולאיכות חיים של ילדים עם מומים ריאתיים מולדים".

בואו לדבר על זה בפורום ניתוחי לב וחזה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום